اتابک نادری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص این سوال که در این روزگار کرونایی در سریال 021 مشغول به بازی بوده اید آیا همچنان مشغول بازی کردن هستید یا خیر به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: خیر این سریال تمام شده است و دیگر رو به روی این دوربین قرار ندارم .

او در ادامه افزود : در صحنه تمام عوامل، پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده می کردند و تیم تولید نسبت به این قضیه حساسیت هایی داشت و خوشبختانه رعایت هم شد. ولی در کل بازیگر به خاطر شرایط خاص نمی تواند ماسک بزند چرا که وقتی جلوی دوربین می رود صدا آنقدر که باید شنیده نمی شود، ولی در عوض اصول بهداشتی و فاصله ی اجتماعی را کامل رعایت می کردند و حتی المقدور این شرایط رعایت شد و توضیع ماسک و تب سنجی در دو نوبت حد اقل کار هایی بود که در این پروژه انجام شد. و حتی گاهی پزشک یا کارشناسان پزشکی در صحنه حاضر بودند.

او در ادامه در خصوص اینکه برخی معتقد هستند پروژه ها باید تعطیل شود گفت: این مسئله کمی پیچیده است، در حال حاضر سراسر دنیا درگیر کرونا هستند و نمی توانیم به مشاغل حساس مثل سینما، تلویزیون و برنامه سازان تعطیلی مطلق بدهیم. درواقع اگر برنامه سازها نباشند آنتن ها خالی می شوند و پخش از بین می رود، اگر چه صنعت سینما به کندی پیش می رود؛ اما لازم است که انجام شود. بنابراین من نظر قاطعی در خصوص اینکه تعطیل بشود یا نشود ندارم چون واقعا شدن یا نشدن جواب این سوال نیست.

نادری با اشاره به این که ترجیح می دهد درخانه باشد یا کار کند بیان کرد: من بعد از تعطیلی تئاترم در تیرماه خانه ماندم و بعد از سریال 021 که حدود چند جلسه ای بیشتر طول نکشید دیگر سرکار نرفتم و پیشنهاد های بازی که می شد را رد می کردم و ترجیح میدادم در خانه بمانم اما علی رغم این احتیاط ها به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شدم و دوره درمانم هم خیلی طولانی شد در حال حاضر چند پیشنهاد بازی دارم و می خواهم با احتیاط کامل وارد تئاتر شوم چون غیر از این هیچ چاره ای ندارم.

او با اشاره به دو هفته تعطیلی و به عنوان هنرمند پیامی در خصوص کاهش کرونا داد و تصریح کرد: وقتی دولت همه جا را تعطیل می کند به منظور خوش گذرانی و مسافرت نیست این تعطیلات فقط برای حفاظت از جان خود، خانواده، جامعه ومردم امان است.

پس این تعطیلی به منزله ی این نیست که مسافرت یا مهمانی برویم درواقع بدین معنا است که در محل خودمان ساکن باشیم و تردد نکنیم تا زنجیره ی کرونا کم و کمتر شود.

و از مردم می خواه این تعطیلی ها را با آخر هفته مقایسه نکنند چرا که این یک بیماری خطرناکی است که کل جهان با آن درگیر هستند.

او در خصوص اینکه چه پیامی به مدیران رسانه برای ماندن مردم در خانه دارد خاطر نشان کرد: درواقع پیام که نه اما این خواسته ما است که رسانه ها، تلویزیون و شبکه های رادیویی با تنوع بخشی در کارهایشان مردم  را راغب کنند تا پای تلویزیون بنشینند تا سرگرم شوند.

اتابک نادری در پایان نسبت به اینکه سینما ها تعطیل شدند آیا شبکه های نمایش خانگی می توانند جایگزین آن بشوند و خلاء را پر کنند یا خیر بیان کرد: نمی شود گفت شبکه های نمایش خانگی خلاء سینماها را پر می کنند. فعلا در شرایط فعلی با توجه به شرایط می توانند جایگزین استفاده از ابزار سینما باشند حتی خود سینما و تئاتر رفتن بخشی از فرهنگ است و طبیعتا هیچ چیزی جای آن را نمی گیرد ولی با توجه به شرایط فعلی بله لاجرم نیازمند به دیدن اجرا و فیلم  های آنلاین هستیم.