شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

سه کشور عرب در آغوش اسرائیل/رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران چه خوابی دیده است؟

به گزارش منیبان؛ براساس این گزارش تشکیل این ائتلاف در واقع آرزوی دیرینه این رژیم است و به نظر می‌رسد که در سایه موج عادی‌سازی‌های اخیر کشورهای عربی با تل‌آویو فرصت خوبی برای این کار مهیا شده است.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل آویو  تلاش دارد تا یک ائتلاف امنیتی – دفاعی شبیه سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) برای مقابله با آنچه تهدید روز افزون ایران در منطقه ادعا شده، ایجاد کند.

امارات، عربستان و بحرین شرکای اسرائیل در این پیمان خواهند بود.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی همچنین به نقل از منابعی از حاشیه خلیج فارس که آنان را آگاه خوانده است، گزارش داد که مذاکرات با سه کشور عربستان، امارات و بحرین از چندین ماه پیش جریان دارد.

این درحالی است که منابع صهیونیستی دیگر از تأیید یا رد این خبر خودداری کردند.

شبکه "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونسیتی همچنین مدعی شد: مذاکرات درپاسخ به تهدید روز افزون ایران در منطقه و تلاشی از سوی کشورهای مذاکره کننده برای یکپارچه سازی موضع خود در خصوص ساخت احتمالی بمب هسته‌ای از سوی ایران انجام می‌شود.

برپایه گزارش این رسانه صهیونیست، این ائتلاف برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران که این کشورها مدعی هستند تهدیدی برای منطقه است، در کنار نفوذ ایران در سوریه، عراق و لبنان ایجاد خواهد شد.

این ائتلاف درحالی مطرح می‌شود که کشورهای عربی چشم خود را به روی اسرائیل به عنوان رژیمی که بسته‌اند که منبع زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه و مهم‌ترین تهدید منطقه به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی سال‌هاست که از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی سرباز زده و در نتیجه فعالیت‌های اتمی این رژیم تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار ندارد. بسیاری از آژانس‌های امنیتی، رژیم صهیونیستی را دارای زرادخانه‌ای‌ گسترده از سلاح اتمی بر می‌شمارند.