شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه

نماینده دومای روسیه:

آمریکا به مبارزه با تروریسم در سوریه اهمیت نمی دهد

به گزارش منیبان؛ سابلین روز جمعه در مورد حمله آمریکا به مواضع شبه نظامیان عراقی طرفدار دولت سوریه گفت: این حمله یک بار دیگر این واقعیت را نشان داد که در میان اهداف آمریکا، هدف مبارزه با تروریسم در مکان آخر قرار دارد. 

وی که معاون اول کمیسیون دوستی جنگی در دومای روسیه است، به شکل کنایه، حمله به کشور سوریه را چماق مورد علاقه ملت دارای حق انحصاری (آمریکا) خواند.  

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رییس جمهور بایدن ، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که  این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.

مقام پارلمانی روس گفت: آمریکا که در سوریه همانند در عراق، ناخوانده است جنگجویان خودی را مسلح کرده که بدتر از داعش سوری ها را می کشند. 

 سابلین یادآورشد: آمریکا با تحریم های خود سعی دارد سوریه را به کشور عقب مانده قرون وسطایی تبدیل کند و در مناطق تحت کنترل خود به غارت منابع و ثروت های این کشور می پردازد. 

وی ادامه داد: روسیه سعی دارد به مردم سوریه کمک کند و برای بازگشت مهاجران سوری به کشور خود مساعدت می کند. 

به گفته مقام روس، حملات به مراکز دولت قانونی سوریه و متحدان آن به بهانه واهی واقعه بی سابقه ای نیست و در دوره ترامپ هم چنین حمله ای ازسوی آمریکا صورت گرفت و باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا هم که جایزه صلح نوبل گرفته بود به چنین حملاتی دست زد.

سابلین گفت: تغییر حکومت از جمهوریخواهان به دمکرات ها در آمریکا وضعیت را تغییر نداد و واشنگتن با ریاکاری حملات خود به سوریه و عراق را توجیه می کند.