شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی
در اکانت توییتری بانک مرکزی مطرح شد

پاسخ بانک مرکزی به ادعای دلاری واعظی؟

کدخبر: 395672
اقتصادنیوز: بانک مرکزی ایران در توییتی به برخی شائبه‌ها درباره دستکاری قیمت ارز توسط دولت و بانک مرکزی پاسخ داد.

به گزارش اقتصادنیوز  بانک مرکزی در توییت خود تاکید کرد:« برای جلوگیری از سوء استفاده و سوءبرداشت از صحبت‌های مسئولین محترم، شایسته است که اظهارنظر درخصوص مسائل تخصصی پولی وارزی به بانک مرکزی واگذار شود.»

به نظر می‌رسد که این توییت در واکنش به اظهارات دیشب سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در اصفهان منتشر شده باشد. طبق گزارش رسانه‌های مختلف دیروز این چهره تاثیرگذار دولت حسن روحانی اعلام کرده بود: «از نظر اقتصادی نرخ ارز در ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست. ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده است.» او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت دشوار کشور در ماه‌های گذشته تصریح کرده بود:« روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی توانسیم حتی پول آن را جابجا کنیم. در این شرایط ناچار شدیم طی سه سال گذشته از ارز صادرکنندگان استفاده کنیم و بخشی از مشکلات سفره و معیشت مردم را حل کنیم.»

هر چند که پیش از این حسن روحانی رئیس‌جمهوری هر گونه دخالت دولت در نوسان ارز را تکذیب کرده‌بود، اما این اظهارات محمود واعظی موجب شد که منتقدان آن را سندی بر دستکاری دولت در قیمت ارز ارزیابی کنند.

با این حال ساعاتی پیش واعظی اخبار مطرح شده درباه سخنرانی خود در جمع تولیدکنندگان اصفهانی را تکذیب واعلام کرد:«من نگفتم دولت ارز را گران کرده است، عامل افزایش نرخ ارز تحریم‌هاست و منظور من این بود که دولت علی‌رغم اینکه معتقد بود قیمت واقعی ارز هرگز ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست، اما با مقاومت، کشور را اداره کرد.» او در پایان تاکید کرد:« دولت هیچ‌گاه به دنبال گران کردن ارز نبوده و قیمت بالای ارز را یکی از موانع مهم اداره کشور می‌داند.»

2122