شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#یمن

محمد علی الحوثی:

انگلیس و آمریکا به حمایت از عربستان پایان دهند/۲ گزینه مقاومت یمن

انگلیس و آمریکا به حمایت از عربستان پایان دهند/۲ گزینه مقاومت یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با تأکید بر لزوم پایان حمایت تسلیحاتی انگلیس از عربستان سعودی، گفت: اگر «بایدن» به دنبال تحقق صلح است، باید فعالیتهای کارشناسان خود در «مأرب» را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز جمعه تأکید کرد: اماراتی ها و سعودیها و آمریکایی ها مزدوران خود را به یمن و مأرب فرستادند تا کشته شوند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: عربستان سعودی باید در داخل مرزهایش به دفاع از خود بپردازد و نه در شهر مأرب. اگر بایدن به دنبال صلح است، کارشناسان خود که نبرد مأرب را مدیریت می‌کنند، از این شهر خارج سازد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن یادآور شد: ملت یمن در طول ۶ سال گذشته ثابت کرده است که علیرغم تداوم محاصره همه جانبه و نیز تداوم تجاوزهای گسترده، از مقاومت روی برنمی گرداند و با دشمن مقابله می کند.

الحوثی همچنین تأکید کرد: دولت انگلیس باید حمایت تسلیحاتی از عربستان سعودی را کنار بگذارد. انگلیسی ها باید به اعطای پهپادهای خود به عربستان برای بمباران مأرب و مناطق مسکونی، پایان دهند. وی در خصوص مارتین گریفیتس نیز گفت: فرستاده سازمان ملل در یمن تاکنون طرحی را به منظور برقراری صلح ارائه نکرده است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهار داشت: ما ۲ گزینه بیشتر در پیش روی نداریم؛ یا برقراری صلحِ واقعی و یا جنگ تا تحقق پیروزی. وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی را به شدت محکوم می کنیم.

کد خبر 5156658
رامین حسین آبادیان