شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه

گفت و گوی روسیه و رژیم صهیونیستی درباره مسائل سوریه

به گزارش منیبان؛ وزارت امور خارجه روسیه در گزارشی اعلام کرد: دیدار لاوروف و اوشپیز برای رایزنی بین وزارت خارجه روسیه و اسراییل انجام گرفت و در جریان آن دو طرف درخصوص مسائل خاورمیانه با محوریت مناقشه اعراب و اسراییل و راههای حل و فصل آن گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، طرف روسی بر آمادگی برای همکاری با طرف های دیگر گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه برای کمک به برقراری روند صلح پایدار بین اسراییل و فلسطین از طریق مذاکرات مستقیم بر مبنای اصول پذیرفته شده بین المللی تاکید کرد.

گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و آمریکا تشکیل شده است که سعی می کند بین رژیم صهیونیستی و فلسطین صلح برقرار کند.

لاوروف و اوشپیز در ادامه دیدار، درخصوص اوضاع سوریه و روند حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مسائل این کشور گفت و گو کرده که در این بخش بر لزوم احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نابودی باقی مانده گروه های تروریستی در این کشور مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید شد. 

در بخش دیگر دیدار، دو طرف در مورد مسائل مهم دستور کار روسیه و رژیم صهیونیستی برای گسترش همکاری های دو جانبه گفت و گو و رایزنی کردند. 

 روسیه مخالف حملات اسراییل به سوریه است و در ماه های اخیر از رژیم صهیونیستی خواسته است به این اقدامات تجاوز کارانه و مغایر با اصول بین المللی پایان دهد.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه به تازگی از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه انتقاد کرد و آن را مخرب و غیرسازنده خواند و گفت که این حملات باید متوقف شود.

به گزارش ایرنا، لاورنتیف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در شهر سوچی در پایان مذاکرات درباره نشست آستانه گفت : روسیه در دیدارهای با طرف اسراییلی بر موضع خود مبنی بر غیرسازنده بودن و توقف حملات را اعلام و تاکید می کند.

وی اظهار کرد: ما امیدواریم که طرف اسراییلی سرانجام به نگرانی ما از جمله نگرانی از تشدید احتمالی خشونت ها در سوریه توجه می کند.

 نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه به این نکته اشاره کرد که دیر یا زود کاسه صبر برخی از جمله دولت سوریه لبریز می شود و به حملات پاسخ داده خواهد شد که منجر به موج جدید خشونت ها خواهد شد. 

وی ادامه داد: هیچ کس نمی خواهد چنین وضعی بوجود بیاید، بنابرین ما در تماس ها با شرکای اسراییلی تشدید خشونت در سوریه را غیرقابل قبول می خوانیم. 

مسکو همچنین بارها خواستار پایان دادن به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال فلسطینیان شده است.