شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#امام جمعه#فرهنگ

علم الهدی: متاسفانه زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند

علم الهدی: متاسفانه زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند

فارس نوشت: امام جمعه مشهدگفت: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره عمل به تقوا در ارتباطات خانوادگی و رابطه بین همسران بود، به مناسبتی که با میلاد حضرت علی(ع) مقارن است چند نمونه از سیره زندگی ایشان را عرض می‌کنم.

امام جمعه مشهد افزود: فرهنگ زندگی خانوادگی امام علی(ع) به صورتی بود که ورودشان را با سلام اعلام می‌کردند و زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند.

وی با اشاره اینکه در بین ما شیعیان این فرهنگ حاکم بود، بیان کرد: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

این خبر در حال تکمیل است..........

216219