شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان

اولین آمار رسمی از کشته های حوادث سراوان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان بر خلاف خواسته‌های دشمنان و معاندان نظام هم‌اینک در شرایط امنیتی بسیار خوبی بسر می‌برد.

سراوان

به گزارش همشهری آنلاین، احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با سران طوایف سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با  ایرنا با اشاره به اتفاقات چهارم و پنجم اسفند سراوان اظهارداشت: برخی از افراد در تلاش هستند تا امنیت سیستان و بلوچستان به خطر بیفتد و برای این هدف دست به هر اقدامی می‌زنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قطار توسعه سیستان و بلوچستان شتاب گرفته است عده‌ای در بیرون از کشور از این روند عصابی هستند و در تلاش هستند تا این روند توسعه به خطر بیفتد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعضی از اتفاقات که در برخی از مواقع در این استان رخ می‌دهد حتما برابر قوانین با موضوع برخورد شود و اگر کسی خطایی کرده باید با آن برخورد شود.

وی بیان کرد: نوع فضا سازی در رسانه‌های بیگانه در حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به گونه‌ای بود که انگار یک قتل عامی اتفاق افتاده در حالیکه از سه نفری که در این حادثه کشته شدند ۲ نفر در پاکستان و تنها یک نفر در این حادثه بوده است.

موهبتی تصریح کرد: این امر سبب شده بود که یک عده‌ای تحریک کنند و دیگرانی هم که درون استان دست به تحرکاتی می‌زنند؛ این هماهنگی بین مردم و مسوولان ضرورت داشت. 

وی با اشاره به نشست امروز که با حضور سران طوایف سیستان و بلوچستان و فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق برگزار شد افزود: امیدواریم که پیام و مطالب این نشست به خوبی منتقل شود و کمک کند که نقش آفرینی مردم این استان که از بدو پیروزی انقلاب در تمام صحنه‌ها حضوری فعال و چشمگیر داشتند در ادامه هم همین همراهی را داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عده اندکی هم که بلاخره آگاهانه و یا نا آگاهانه دست به اقدامی زدند به نام مردم استان ثبت نشود و این خیلی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: از صبوری مردم و دلباختگان به نظام تشکر می‌کنیم و البته اگر اطلاع‌رسانی به موقع انجام شود بسیاری از این اتفاقات رخ نخواهد داد.