شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#کنگره آمریکا

رئیس پلیس کنگره آمریکا: حامیان ترامپ قصد منفجر کردن ساختمان کنگره را دارند


رئیس پلیس کنگره آمریکا: حامیان ترامپ قصد منفجر کردن ساختمان کنگره را دارند

رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا بر این باور است که طرفداران ترامپ که ماه گذشته حمله مرگباری به ساختمان کنگره کردند، نشان داده‌اند که قصد منفجر کردن این ساختمان و کشتن اعضای کنگره را دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یوگاناندا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: حامیان دونالد ترامپ که ماه گذشته حمله مرگباری با ساختمان کنگره کردند، نشان داده اند که قصد منفجرکردن ساختمان و کشتن اعضای کنگره را دارند.

بر اساس این گزارش وی افزود: این تهدیدات نشان می دهد که افراط گرایان می توانند ساختمان کنگره را در جریان سخنرانی جو بایدن هدف قرار دهند.

رئیس پلیس موقت کنگره آمریکا سعی کرده است تا نظر مساعد نمایندگان کنگره را برای حفظ تدابیر امنیتی شدید و موانع و حصارها جلب کند.

وی اظهار داشت: اعضای گروه های شبه نظامی که در حمله مرگبار 6 ژانویه حضور داشته اند، نشان داده اند که مایل به منفجرکردن ساختمان کنگره هستند و می خواهند هر تعداد از نمایندگان کنگره را که می توانند به قتل برسانند. ما فکر می کنیم که حفظ تدابیر امنیتی شدید در اطراف ساختمان کنگره لازم و ضروری است.

یوگاناندا به نمایندگان کنگره گفت، اداره پلیس کنگره آمریکا برای مقابله با حملات گسترده و شورش 6 ژانویه آمادگی کافی را نداشته که علت اصلی آن عدم دسترسی به اطلاعات جامعه جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا بوده است.

وی پیش از این نیز در نشست مقدماتی استماع مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: آمادگی های پلیس کنگره بر اساس اطلاعاتی بوده است که از شرکای اطلاعاتی و امنیتی اش مثل اف بی آی و سایر نهادهای اطلاعاتی جمع آوری کرده بود. ولی هیچ یک از نهادهای اطلاعاتی آمریکا نسبت به وقوع چنین حمله و یورشی با این ابعاد گسترده در روز 6 ژانویه هشدار نداده بود.

سناتورهای آمریکایی نیز گفتند، در نشستی که روز چهارشنبه درباره وضعیت امنیتی ساختمان کنگره برگزار شده، هیچ گونه اطلاعات جدیدی در اختیار آنها قرار داده نشده است، از جمله اینکه هنوز مشخص نیست نیروهای گارد ملی چه زمانی به خانه فرستاده خواهند شد یا چه زمانی موانع و حصارهای ایجاد شده، برداشته می شود.

انتهای پیام/