شهر خبر

متوسط قیمت نفت خام طی ۵ سال آینده بین ۵۰ تا ۷۰ دلار خواهد بود


متوسط قیمت نفت خام طی 5 سال آینده بین 50 تا 70 دلار خواهد بود

بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت با سرعتی بی‌سابقه طی سی سال گذشته افزایش می‌یابد و متوسط قیمت نفت خام طی ۵ سال آینده بین ۵۰ و ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، بانک آمریکا در جدیدترین گزارش خود به جمع تحلیلگرانی پیوست که بازگشت قیمت نفت به محدوده 3 رقمی را پیش‌بینی کرده‌اند و اعلام کرد قیمت نفت طی سه سال آینده با سریع ترین سرعت از دهه 1970 افزایش خواهد یافت.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

طبق گزارش این بانک، متوسط قیمت نفت خام طی 5 سال آینده بین 50 و 70 دلار در هر بشکه خواهد بود.

بانک آمریکا همچنین اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت نفت خام تا بالاتر از 60 دلار در هر بشکه، احتمالا ائتلاف اوپک پلاس  تولید خود را افزایش می دهد ولی بازگشت آهسته نفت شیل آمریکا به بازارهای بین المللی باعث تمدید قرارداد کاهش تولید برای اطمینان از بالا ماندن قیمت نفت میشود.

 تحلیلگران این بانک می گویند:«ما عقیده داریم رشد آهسته صنعت شیل و ثبات قیمت نفت باعث ادامه مدیریت بازار توسط اوپک پلاس تا پس از آوریل 2022 می‌شود».

 ائتلاف اوپک ‌پلاس هفته آینده اجلاسی برای مذاکره در مورد قرارداد کاهش تولید برگزار می‌کند. این اجلاس در شرایطی برگزار می‌شود که برخی اعضا این ائتلاف را برای افزایش تولید تحت فشار گذاشته‌اند. البته این افزایش در حد متوسط و حدود 500 هزار بشکه در روز خواهد بود.

 آخرین اجلاس کمیته مشترک وزارتی اوپک پلاس که در هفته اول فوریه برگزار شد، نتایج شگفت‌انگیزی در بر نداشت. 75 هزار بشکه در روز به سهمیه تولید دو عضو گروه اضافه شد، 65 هزار بشکه در روز برای روسیه و 10 هزار بشکه در روز برای قزاقستان.

 روسیه یکی از اعضای اوپک پلاس است که تمایل به افزایش تولید دارد. مسکو همواره بودجه خود را با بدبینانه‌ترین قیمت نفت تنظیم می‌کند، بنابراین هر دلار افزایش قیمت نفت منفعت بسیاری برای این کشور دارد. از طرف دیگر عربستان نیازمند قیمت بالاتر نفت است تا بتواند بودجه خود را متعادل نگه دارد.

 انتهای پیام/67