شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#عراق#بایدن

حمله هوایی آمریکا به سوریه و عراق به دستور بایدن

به دستور رئیس جمهور ایالات متحده، جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز مواضع گروه‌های مقاومت را در منطقه «البوکمال» سوریه در مرز با عراق هدف قرار دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری رویترز از مسئولان آمریکایی نقل کرده که این حمله هوایی به دستور شخص جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

گزارش‌های اولیه حاکی است در این حمله هوایی که اولین حمله ایالات متحده به خاک سوریه پس از روی کار آمدن جو بایدن محسوب می‌شود، یک نفر شهید و چند نفر زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای ضمن تأیید حمله هوایی این کشور به سوریه مدعی شد که این حمله با هدف کاهش درگیری‌ها و آرام شدن اوضاع کلی شرق سوریه و عراق انجام گرفته است.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده که این حمله هوایی را ارتش ایالات متحده  به دستور شخص بایدن انجام داده است.

در همین حال، خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد که این حمله هوایی به ساختمانی متعلق به گروه‌های مقاومت در شهر البوکمال صورت گرفته است.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد که این ساختمان متعلق به گروهی بوده که اقدام به انجام حملاتی علیه نیروهای ایالات متحده در منطقه کرده بودند.

منابع خبری آمریکا می‌گویند که ارتش آمریکا این حمله را در واکنش به حمله راکتی به پایگاهش در شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق انجام داده است.

اخیرا یک پایگاه آمریکایی در اربیل هدف حملات راکتی قرار گرفته است که در پی آن یک نفر کشته و چند آمریکایی زخمی شدند. مسئولیت این حمله راکتی را یک گروه تازه تاسیس موسوم به «سرایا اولیا الدم» بر عهده گرفت.