شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهلت#مهلت ثبت نام

مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات در سامانه کارا تمدید شد

کدخبر: 395585
اقتصادنیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در سامانه کارا تا پانزدهم اسفندماه تمدید شده است.

به گزارش اقتصادنیوز فیروز فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تا کنون یک هزار و ۳۱۵ پرونده در رسته مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای با اشتغال یک هزار و ۵۹۹ نفر در سامانه یادشده به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی می دهد، اظهار داشت : از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۷میلیارد و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در این میان ۲۳۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال تسهیلات درخواستی از سوی فعالان فرهنگ، هنر و رسانه در سامانه یادشده است.
فاضلی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای جذب بقیه اعتبار تمدید شده است، تأکید کرد: سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات کرونایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تا پانزدهم اسفندماه فعال است.
 وی یادآور شد: این تسهیلات ۱۲ درصدی در سه سقف پرداخت می شود و کارفرمایان دارای کد گارگاه به ازای هر کارمند یا کارگر شاغل در بنگاه ۱۶۰ میلیون ریال، کارفرمایان خویش فرما ۸۰ میلیون و آزادکاران فاقد بیمه ۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این تسهیلات برای جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای ناشی از محدودیت‌ها و بیکاری‌های تحمیلی مستمر از کرونا است، از متقاضیان خواست هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.