شهرخبر

پشت پرده لجبازی مدیران ساترا با علی کریمی ؛ چرا مصاحبه اینترنتی جادوگر پخش نشد؟

کمبود زمان، علت پخش نشدن مصاحبه اینترنتی علی کریمی در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال

علت پخش نشدن مصاحبه علی کریمی

در فاصله کمتر از یک هفته تا انتخابات فدراسیون فوتبال، مصاحبه اینترنتی علی کریمی از سوی ساترا مجوز پخش نگرفت. طبق اعلام مدیران ساترا، هر برنامه ضبط شده برای نمایش در پلتفرم های اینترنتی باید از ۱۵ روز قبل از موعد پخش، مجوزهای لازم را گرفته باشد و با توجه به کمبود زمان تا برگزاری انتخابات، امکان صدور مجوز برای پخش این مصاحبه وجود نداشته است. توجیهی که بسیار عجیب به نظر می رسد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، مصاحبه اینترنتی علی کریمی از پلتفرم پخش فیلم و سریال فیلیمو پخش نشد. اما واقعا علت آن چیست؟

علی کریمی حضور در ویژه‌برنامه انتخاباتی فوتبال برتر را به دلیل زنده نبودن قبول نکرد و ترجیح داد در یک برنامه اینترنتی درباره فوتبال صحبت کند.

او مهمان برنامه تی وی تاک فیلیمو شد و روبروی امیرعلی نبویان نشست تا همه منتظر پخش مصاحبه کریمی در فضای مجازی باشند منتهی این اتفاق رخ نداد و روابط عمومی فیلیمو اعلام کرد که پخش این برنامه، فعلا منتفی است.

با توجه به آنکه ویژه برنامه انتخاباتی برنامه فوتبال برتر شبکه سه سیما، به صورت ضبطی پخش شد و زنده نبود، کریمی ترجیح داده در فضایی صحبت کند که با احتمال سانسور مواجه نشود. به همین دلیل یک برنامه اینترنتی را انتخاب کرد. اولین احتمال درباره جلوگیری از پخش این برنامه این بود که شاید حرفهای علی کریمی در این برنامه آنقدر تند بوده که ناظران سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی صدا و سیما(ساترا) تصمیم گرفته‌اند به این برنامه مجوز ندهند اما مثل اینکه اصلا اینطور نیست و علی کریمی در این برنامه حرف خاصی نزده که پخش شدنش خطرناک باشد و فضا را بر هم بزند. او مثل سه نامزد دیگر پست ریاست فدراسیون فوتبال، فقط و فقط درباره برنامه‌هایش برای اداره این مجموعه صحبت کرده بود و یک مصاحبه خنثی را به نمایش گذاشته است. البته این را فراموش نکنید که علی کریمی تا این لحظه هنوز برنامه مکتوبش را بر خلاف سه کاندیدای دیگر منتشر نکرده است.

در واقع اصل ماجرا از این قرار است که بر اساس دستورالعمل جدید ساترا، هر برنامه‌ای که بخواهد از طریق پلتفرم‌های اینترنتی وارد شبکه نمایش خانگی شود، حداقل ۱۵ روز قبل از موعد پخشش، باید روال اداری برای گرفتن مجوز را از ساترا طی کند. گویا فیلیمو به عنوان پخش کننده برنامه کریمی در جریان این موضوع نبوده و دو روز پس از اینکه این قانون ۱۵ روزه اعلام شده، برای پخش اعلام کرده است. همین قضیه هم کل ماجرا را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به آنکه انتخابات فدراسیون فوتبال یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و تا دهم تنها دو روز و چند ساعت باقی مانده، طبیعتا پخش آن بعد از روز انتخابات فایده‌ای نخواهد داشت و به همین دلیل است که عوامل برنامه تی وی تاک فیلیمو پخش این برنامه را فعلا منتفی دانستند و حالا باید منتظر ماند و دید که کریمی از طریق صفحه اینستاگرامش، این مصاحبه را پخش خواهد کرد یا نه. هر چند شنیده شده که پخش این برنامه از طریق اینستاگرام علی کریمی و عوامل سازنده برنامه هم میسر نیست و چنین اجازه ای به آنها داده نشده است.