شهر خبر

آزادی ۴۵ زندانی با هدف آماده سازی فضای انتخاباتی!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری «روسیا الیوم» این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: مرجع قضایی نظامی و نهادهای امنیتی پرونده تعدادی از زندانیان را که به دلیل مسائل امنیتی محکوم و بازداشت شده اند، بررسی کرده و با در نظر گرفتن شرایط موجود و نزدیک شدن به زمان انتخابات، ۴۵ فرد بازداشت شده امروز صبح آزاد شدند.

این وزارتخانه بار دیگر تأکید کرد که تمام مواردی که مورد رسیدگی قرار گرفتند موارد امنیتی جنایی است و هیچ ارتباطی با فعالیت سیاسی، حزبی و عقیدتی ندارد. در عین حال این کشور به وظیفه خود در حفظ ثبات امنیت در نوار غزه و محافظت از جبهه داخلی و مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

پیش تر «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان گفته بود که دولت و مقام های فلسطینی همه موانع پیش روی انتخابات آینده را با هدف موفقیت این رویداد برطرف خواهند کرد.

بر اساس فرمان ریاستی تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست تشکیلات در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.