شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا#سوریه

ناصرقندیل: احیای داعش برگ برنده آمریکا در عراق و سوریه است


ناصرقندیل: احیای داعش برگ برنده آمریکا در عراق و سوریه است

سردبیر روزنامه لبنانی البناء اعلام کرد که احیای داعش در عراق و سوریه برگ برنده آمریکا برای توجیه حضور خود در این دو کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم «ناصر قندیل» نماینده سابق لبنان و سردبیر روزنامه البناء در گفتگو با وبسایت المعلومه عراق از تلاش آشکار آمریکا و هم‌پیمانان آن برای احیای گروه تروریستی و جنایتکار داعش در سوریه و عراق با هدف توجیه ابقای آمریکایی‌ها در این دو کشور پرده برداشت.

ناصر قندیل گفت که احیای داعش نشان دهنده یک هدف استراتژیک بوده و در واقع کارت برنده در دست آمریکایی هاست.

وی خاطر نشان کرد، استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق و ربط دادن آن به پرونده های مبارزه با تروریسم در راستای تلاش های آشکار آمریکا و متحدان آن برای احیای داعش در این دو کشور است تا به این ترتیب آمریکایی ها توجیهی برای حضور خود در این دو کشور داشته باشند.

سردبیر روزنامه البناء در ادامه افزود، پروژه بزرگ آمریکا با هدف بازگرداندن و احیای فعالیت های تروریستی در منطقه است تا بر این اساس به بهانه اعلام مبارزه با تروریسم توجیهی برای تسلط بر بخش‌های گسترده‌ای از اراضی سوریه و عراق داشته باشد.

«هادی قبیسی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان نیز پیش از این درباره تلاش برخی کشورها جهت احیای داعش در عراق و سوریه هشدار داده و در عین حال اعلام کرده بود که بازگشت داعش، به  همان شکل گذشته به یک خیال تبدیل شده است.

انتهای پیام/