شهر خبر

رهبر ونزوئلا به اتحادیه اروپا اولتیماتوم داد

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد اگر بروکسل سیاست تحریمی خود را تغییر ندهد کاراکاس هرگز دیگر با اتحادیه اروپا وارد معامله و گفتگو نخواهد شد .

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ونزوئلا یادآور شد که اتحادیه اروپا شرکت کنندگان  در انتخابات از طرف اپوزیسیون، قوه قضائیه و نیروهای مسلح کشور وی را تحریم کرده است.

اخراج سفیر اتحادیه اروپا از ونزوئلا
© Sputnik / Eva Maria Uzcategui

نیکولاس مادورو گفت:"آنها که در امور داخلی دخالت می كنند، منتظر چه هستند؟ كه ما از آنها برای حمله به ما تشكر كنیم؟ نه. ما به دنبال گفتگو بودیم و اقدامات مهمی برای بازگرداندن گفتگو بین اپوزیسیون و چاویسم برداشته شد. اما به این ترتیب - نه ، - یا شما موضع خود را تصحیح خواهید کرد ، یا هرگز با شما معامله ای صورت نخواهد گرفت ، هیچ نوع گفتگویی ، آقایان از اتحادیه اروپا بدانید که ونزوئلا می داند چگونه به تهدیدها پاسخ دهد و مهم نیست که این تهدیدها از کجا ناشی شده باشند".

پیش از این ، اتحادیه اروپا فهرست اقدامات محدودكننده در مورد ونزوئلا را گسترش داده و پرسنل عالی رتبه نظامی ، اعضای شورای ملی انتخابات و اعضای پارلمان جدید این کشور را در فهرست تحریمی خود گنجانده بود. این تحریم های جدید به عقیده  اتحادیه اروپا "بخاطر نقش آنها در اقدامات و تصمیماتی اعمال شده که دموکراسی و حاکمیت قانون را در کشور تضعیف می کنند و همچنین در رابطه با نقض جدی حقوق بشر" است.

در پاسخ ، ونزوئلا رئیس نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در این کشور را شخصیتی نامطلوب اعلام کرد و به او 72 ساعت فرصت داد تا ونزوئلا را ترک کند.