شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مکزیک

سکوی پرتاب شناور "ایلان ماسک" احتمالا امسال اجرایی می‌شود

سکوی پرتاب شناور "ایلان ماسک" احتمالا امسال اجرایی می‌شود

"ایلان ماسک" بنیان‌گذار و رئیس شرکت موفق "اسپیس‌ایکس" می‌گوید: سکوهای نفتی شناور که قرار است به عنوان سکوهای پرتاب موشک عمل کنند، ممکن است امسال عملیاتی شوند و دو سکوی پرتابی شناور نخست موشک "استارشیپ" در خلیج مکزیک مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بنا به جواب "ایلان ماسک" به یک خبرنگار در توییتر، پلت‌فرم پرتاب شناور "اسپیس‌ایکس" می‌تواند در اواخر سال جاری آغاز به کار کند.

سکوهای نفتی که احتمالا اوایل سال جاری توسط "ایلان ماسک" خریداری شده است، به عنوان سکوهای پرتاب پروازهای منظم نقطه به نقطه موشک "استارشیپ"(Starship) شرکت "اسپیس‌ایکس" و به عنوان نسل بعدی سکوی پرتاب این شرکت عمل خواهد کرد و یکی از آنها ممکن است تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

پس از آماده شدن این سکوها، موشک "استارشیپ" افراد را از این سکوهای شناور به جو خارجی زمین هدایت خواهد کرد و مهم‌تر از همه اینکه زمان انجام مراحل پروازهای فضایی را از تقریباً یک روز کامل به تقریباً ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

دلیل استفاده "اسپیس‌ایکس" از سکوهای نفتی شناور جلوگیری از ایجاد مزاحمت در محیط محلی است و این بدان معناست که سکوهای پرتاب در آینده نزدیک شناور خواهند بود.

"ماسک" قبلاً در مورد برنامه‌های خود برای سکوهای پرتاب شناور صحبت کرده بود و اخیراً دو دکل نفتی از کار افتاده به نام "فوبوس" و "دیموس" را که نام دو قمر مریخ است، خریداری کرد.

در حال حاضر این دو سکوی نفتی برای سازگاری با پرتاب موشک "استارشیپ" تحت یک مقاوم سازی جامع قرار گرفته‌اند و در خلیج مکزیک مستقر می‌شوند.

در حالی که این کارآفرین میلیاردر به هدف گذاری و ارائه جدول زمانی بیش از حد خوش بینانه شهرت دارد، بسیاری از پیش‌بینی‌های او با دقت شگفت‌آوری از اواخر سال گذشته میلادی به حقیقت پیوسته است.

البته منظور "ماسک" از "عملیات محدود" در مورد این سکوهای شناور واقعاً روشن نیست، چرا که می‌تواند به معنای پرتاب‌های آزمایشی نمونه اولیه "استارشیپ" در آینده باشد یا می‌تواند به این معنی باشد که این سکوهای نفتی شناور به ایستگاه‌های پرتاب رسمی تبدیل می‌شوند.

"ماسک" بر برنامه‌های خود برای قرار دادن صفحه‌های پرتاب شناور در سراسر جهان احتمالاً حتی در شهر نیویورک تأکید کرده است.

انتهای پیام