شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ#کنگره آمریکا

رئیس پلیس کنگره آمریکا: برای حملات گسترده آماده نبودیم


رئیس پلیس کنگره آمریکا: برای حملات گسترده آماده نبودیم

رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا اذعان کرده است که این نهاد امنیتی برای حمله و یورش طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه به اندازه کافی آماده نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، یوگاناندا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا قصد دارد در نشست استماع پنجشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی درباره اتفاقات 6 ژانویه و حمله طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره صحبت کند.

یوگاناندا به نمایندگان خواهد گفت که اداره پلیس کنگره آمریکا برای مقابله با حملات گسترده و شورش 6 ژانویه آمادگی کافی را نداشته که علت اصلی آن عدم دسترسی به اطلاعات جامعه جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا بوده است.

وی در ادامه خواهد گفت: پلیس کنگره تدابیری را برای اتفاقات 6 ژانویه اتخاذ کرده بود ولی ماموران امنیتی و پلیس نسبت به قوانین استفاده از نیروی مرگبار و کشنده اطمینان نداشتند و در زمان وقوع این یورش و حمله، تدابیر لازم را برای بستن و قفل کردن ساختمان کنگره اتخاذ نکرده بودند.

پیتمن پیش از این نیز در نشست مقدماتی استماع مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: آمادگی های پلیس کنگره بر اساس اطلاعاتی بوده است که از شرکای اطلاعاتی و امنیتی اش مثل اف بی آی و سایر نهادهای اطلاعاتی جمع آوری کرده بود. ولی هیچ یک از نهادهای اطلاعاتی آمریکا نسبت به وقوع چنین حمله و یورشی با این ابعاد گسترده در روز 6 ژانویه هشدار نداده بود.

انتهای پیام/