شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#حمله داعش

عراق| مهار ۷ حمله داعش به میادین نفتی دیالی توسط حشد شعبی/ دستگیری تروریست‌ها در ۳ استان


عراق| مهار 7 حمله داعش به میادین نفتی دیالی توسط حشد شعبی/ دستگیری تروریست‌ها در 3 استان

حشد شعبی از مهار ۷ حمله تروریست‌های داعش به میادین نفتی شرق استان دیالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی 7 تلاش تروریست‌های داعش برای رسیدن به میادین نفتی «خانة» در شرق دیالی را خنثی کردند.

التمیمی گفت، از همان لحظه ابتدایی استقرار نیروهای حشد شعبی در اطراف میادین نفتی خانه در شرق دیالی، متوجه شدیم که این ماموریت بسیار بزرگی است و باید از ثروت های نفتی عراق در برابر تجاوز عناصر تروریستی داعش محافظت کنیم.

وی تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی در کمتر از 6ماه 7 حمله داعش به این میادین نفتی را مهار کردند. تروریست های داعش در تلاش برای رسیدن به این میادین بودند که فداکاری نیروهای حشد شعبی آنها را ناکام گذاشت.

این فرمانده حشد شعبی اظهار داشت که در درگیری نیروهای حشد شعبی با عناصر تروریستی داعش در مجموع 14 تن از این تروریست ها از جمله دو سرکرده این گروه تکفیری به هلاکت رسیدند. همچنین علاوه بر وارد آمدن خسارت مادی فراوان به تروریست ها 7 مخفیگاه داعش نیز در تپه‌های اطراف کشف و نابود شد. ضمن اینکه اگر فداکاری نیروهای حشد شعبی نبود اوضاع کاملا متفاوت می شد.

روز گذشته نیز نیروهای حشد شعبی مرحله نخست حفر یک خندق طولانی به طول 20 کیلومتر جهت تامین امنیت میادین نفتی شرق استان دیالی در برابر تجاوزات عناصر داعش را آغاز کردند.

از سوی دیگر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستگیری سه تروریست در سه استان این کشور خبر داد.

رسول با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سرویس مبارزه با تروریسم به عملیات های موفقیت آمیز خود با هدف نابودی هسته های باقی مانده داعش ادامه می دهد.

وی افزود این سرویس‌ پس از پیگیری دقیق اطلاعاتی موفق به دستگیری یک تروریست در یکی از محله های بغداد شد و یک تروریست دیگر را نیز در استان دیالی دستگیر کرد. همچنین یک تروریست دیگر نیز در استان کرکوک دستگیر شد.

همچنین وزارت دفاع عراق از کشف پایگاه تروریست‌های داعش در استان کرکوک واقع در شمال این کشور و مصادره سلاح‌ها و راکت‌هایی از این پایگاه خبر داد.

اتاق رسانه امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای فرماندهی تیپ پنج پلیس فدرال عراق در استان کرکوک بر اساس اطلاعات به دست آمده و در عملیاتی ویژه موفق به شناسایی پایگاه تروریست‌های داعش در منطقه وادی الشای واقع در غرب شهرستان داقوق در این استان شدند.

در پی دو انفجار انتحاری همزمان در میدان الطیران شهر بغداد در تاریخ 21 ژانویه گذشته که 32 کشته و 110 زخمی بر جای گذاشت، نیروهای عراقی به تازگی عملیات‌های خود در تعقیب و بازداشت گروهک‌های داعشی را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/