شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کنگره آمریکا

تدابیر امنیتی شدید در اطراف کنگره آمریکا ادامه می‌یابد


تدابیر امنیتی شدید در اطراف کنگره آمریکا ادامه می‌یابد

سناتورهای آمریکایی وجود هرگونه جدول زمانی مشخص برای کاهش تدابیر امنیتی شدید در اطراف ساختمان کنگره را رد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، سناتورهای آمریکایی گفتند، در نشستی که روز چهارشنبه درباره وضعیت امنیتی ساختمان کنگره برگزار شده، هیچ گونه اطلاعات جدیدی در اختیار آنها قرار داده نشده است، از جمله اینکه هنوز مشخص نیست نیروهای گارد ملی چه زمانی به خانه فرستاده خواهند شد یا چه زمانی موانع و حصارهای ایجاد شده، برداشته می شود.

بر اساس این گزارش، پس از حمله مرگبار طرفداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف کنگره آمریکا اتخاذ شده است.

 

سناتورها افزودند: این دو مساله مهم را با یوگانادا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره و جنیفر همینگوی از مقام های ارشد امنیتی سنا مطرح کرده‌اند.

تیم کاین سناتور دموکرات در این باره گفت: ظاهرا همه چیز به شرایط بستگی دارد ولی تصور می کنم باید یک طرح کلی برای کاهش تدابیر امنیتی در اطراف کنگره وجود داشته باشد. ما فکر می کنیم که باید روز مشخصی برای بازگشت به شرایط عادی تعیین شود و اگر شرایط تغییر کند، ما نیز تغییر خواهیم کرد.

تد کروز سناتور جمهوریخواه نیز گفت: هیچ نشانه‌ای از زمان برداشتن موانع و حصارها وجود ندارد و تعداد زیادی از سناتورها از این مساله نگران هستند.

در حمله طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند. پنتاگون اعلام کرده است که هنوز بیش از 5279 نیروی گارد ملی در کنگره آمریکا مستقر شده‌اند.

آسوشیتدپرس هفته گذشته اعلام کرد که پلیس کنگره آمریکا پیشنهاد حفظ موانع و حصارهای امنیتی تا 30 سپتامبر را مطرح کرده است.

انتهای پیام/