شهر خبر

گزارش سیا؛ ولیعهد سعودی با قتل جمال خاشقچی موافقت کرده بود

رویترز به نقل از 4 مقام آمریکایی در آستانه انتشار گزارش سیا درباره قتل جمال خاشقچی اطلاع داده که ولیعهد سعودی با قتل این روزنامه نگار موافقت کرده است

جمال خاشقچی و بن سلمان

چهار مسؤول آگاه آمریکایی پیش‌بینی کردند که گزارش آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) که امروز (پنج‌شنبه) منتشر خواهد شد، حاکی از این است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار این کشور در سال ۲۰۱۸ موافقت کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مسؤولان آمریکایی اظهار کردند: گزارشی که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) در آن مشارکت اصلی را داشته، می‌گوید ولیعهد سعودی با ترور خاشقجی که  از سیاست‌های او در مقاله‌هایش در روزنامه واشنگتن پست انتقاد می‌کرد، موافقت کرده و احتمالا دستور آن را داده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: گزارش را دیدم و انتظار می‌رود به زودی تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان انجام شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بایدن تنها با پادشاه عربستان رایزنی خواهد کرد و پس از آنکه حالت محرمانه گزارش خاشقجی برداشته شد، اقداماتی در راستای انتشار آن در آینده‌ای نزدیک در دست انجام هستند.