شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#روسیه#جدید#بروکسل#مسکو

مسکو: بدون تردید به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد


مسکو: بدون تردید به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد

نماینده دائم روسیه در بروکسل گفت، مسکو بدون تردید به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد و این پاسخ حتی ممکن است غیرمتقارن باشد و عواقب این اقدام خصمانه برای اروپایی‌ها جدی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر چیژوف" نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که مسکو قطعاً به تحریمهای جدید بروکسل پاسخ می‌دهد و بعید نیست که واکنش کرملین نامتقارن باشد.

این دیپلمات بلندپایه روس شب گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه در این باره گفت: «در صورت ادامه اقدامات غیردوستانه و مخرب اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه نیز دست روی دست نخواهد گذاشت و راه مناسبی برای تأثیرگذاری بر وضعیت پیدا می‌کند. حتی می‌توان گفت که احتمال دارد که پاسخ مسکو غیرمتقارن و به گونه‌ای متفاوت باشد. ولی مسلماً این اقدامات عواقب منفی برای اتحادیه اروپا خواهد داشت.»

شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل در خصوص گسترش تحریم‌ها علیه روسیه و آماده سازی اقدامات محدودکننده جدید علیه شهروندان روس به دلیل وضعیت "آلکسی ناوالنی" به توافق رسیدند. این مسئله را "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی  و امنیتی اتحادیه اروپا شب گذشته در پایان این نشست اعلام کرد.

انتهای پیام/