شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#مخالفان#وزیر خارجه

فیصل مقداد: برخی‌ کشورها از تریبون کنفرانس خلع سلاح برای تسویه حساب با مخالفان استفاده می‌کنند


فیصل مقداد: برخی‌ کشورها از تریبون کنفرانس خلع سلاح برای تسویه حساب با مخالفان استفاده می‌کنند

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که برخی کشورها تلاش می‌کنند از تریبون کنفرانس خلع سلاح برای تسویه حساب با کشورهای غیر همسو با مواضع و سیاست‌های «خصمانه» خود، سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه روز چهارشنبه در سخنانی در نشست مجازی کنفرانس خلع سلاح که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است، اعلام کرد که «برخی کشورها از تریبون این کنفرانس برای تسویه حساب با کشورهایی که سیاست‌های خصمانه و مواضع مخالف و غیر همسو با آنها اتخاذ می‌کنند، بهره می‎‌برند».

وزیر خارجه سوریه افزود: «این کشورها طی سال‌های اخیر، نه تنها مانع بازگشت کنفرانس به ایفای نقش واقعی خود شده‌اند، بلکه در جهت تضعیف اعتبار و نقش سازوکارهای ایجاد شده بر اساس توافقات مذاکره شده در کنفرانس، تلاش کرده‌اند».

وی با بیان اینکه «سیاسی شدن کار سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی اعتبار و آینده آن را تهدید کرده است» تصریح کرد: «سیاسی‎‌کاری سازمان باعث شده تا از مأموریت اصلی خود دور شود و در نتیجه اعتبار و جایگاهش را از دست بدهد».

فیصل مقداد عنوان کرد: «هدف آمریکا و غرب از اعمال فشار بر دبیرخانه فنی، تبدیل سازمان به ابزاری برای هدف قرار دادن کشورهای طرف توافقنامه در راستای تأمین منافع ژئوپلیتیک ایالات متحده است».

وی اظهار داشت که «پس از فشارها و تحمیل تصمیمات غیرقانونی غرب برای تشکیل آنچه که کمیته حقیقت‌یاب نامیده می‌شود، آمریکا و فرانسه به دنبال ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌های جدید با هدف ایجاد بهانه‌هایی برای ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه بیشتر علیه سوریه و تشویق گروه‌های تروریستی به انجام نمایش حملات شیمیایی ساختگی و جعلی در راستای سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل هستند».

فیصل مقداد خاطرنشان کرد که «سوریه اجازه نخواهد داد تا این نمایشنامه‌ها اجرایی و سازمان‌های بین‌الملی مانند سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به آلت دست غرب تبدیل شوند و این مسئولیتی است که بر گردن همه کشورهای عضو این سازمان است».

وزیر امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که «انحصار سلاح‌های کشتار جمعی در دست رژیم صهیونیستی، آن را به تهدیدی اصلی برای صلح و امنیت منطقه تبدیل می‌کند».

انتهای پیام