به گزارش برنا، دستیابی ایران به فناوری موشکی موضوع اصلی فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» تازه ترین ساخته شهریار بحرانی دستیابی ایران به فناوری موشکی است.

این فیلم که بر مبنای تحقیقات مستند شکل گرفته برای اولین بار بخشی از توان موشکی نیروی هوا و فضا را به نمایش می گذارد و ادای دینی است به شهدای بی ادعا، گمنام و پر تلاش ایران اسلامی که مجاهدت های آنها از آغاز انقلاب تا به امروز بی وقفه ادامه داشته است.

شهریار بحرانی در جدیدترین فیلم سینمایی خود از فضای بازیگران حرفه‌ای فاصله گرفته و با دعوت گروهی از بازیگران تئاتر و عده‌ای جوان تازه‌نفس، شیوه متفاوتی را در پیش گرفته است. بخش‌هایی از فیلم  در سوریه می‌گذرد که به اقتضای داستان، گروهی از بازیگران عرب زبان نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

به نظر می رسد بحرانی با ساخت این فیلم، پس از دو دهه بار دیگر  به فضا و حال و هوای سینمای دفاع مقدس بازگشته است؛ او این بار با روایت برهه‌ای حساس و استراتژیک از تاریخ معاصر به موضوع مقاومت اسلامی پرداخته است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «آفتاب نیمه‌شب» آمده است: « این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز 1363 با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند ».

شهریار بحرانی با ساخت «آفتاب نیمه‌شب» پس از 11 سال دوری به سینمای ایران بازگشته است؛ وی سابقه ساخت آثاری چون:‌ «ملک سلیمان»، «مریم مقدس»، «حمله به اِچ 3»، «آب را گل نکنید» و ... در کانامه سینمایی خود دارد.