شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#اتحادیه عرب

چین اتحادیه عرب را نمک‌گیر کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ رادیو بین المللی چین روز چهارشنبه گزارش کرد همزمان با تحویل این محموله به اتحادیه عرب، چین همچنین ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به این کشور هم هدیه کرده است.

سفیر چین در مصر و یکی از معاونان وزارت بهداشت مصر در فرودگاه از این محموله های کمکی واکسن کرونا استقبال کردند.

«لیائو لی چیانگ» سفیر چین، انتقال محموله کمکی واکسن کرونا به مصر و اتحادیه عرب را اقدامی برای اجرای تعهد چین در قبال ارائه واکسن کرونا به عنوان یک محصول عمومی جهانی خواند و گفت: چین مایل است کمک به مصر در مهار کرونا را ادامه دهد و امیدوار است مصر هرچه زودتر با غلبه بر همه گیری، نظم عادی اقتصادی و اجتماعی خود را از سرگیرد.

معاون وزیر بهداشت مصر نیز در فرودگاه از کمک های چین به مصر برای مهار کرونا تشکر کرد و گفت: واکسن چینی در مصر بسیار محبوب است و تعداد زیادی از شهروندان مایل به دریافت آن هستند و دولت مصر نیز به این واکسن اطمینان زیادی دارد.

این رسانه چینی اشاره به مقدار محموله کمکی چین به اتحادیه عرب نکرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، پکن در حال اهدای واکسن کرونا ساخت این کشور به ۵۳ کشور در حال توسعه است و ۲۲ کشور نیز درخواست خرید واکسن چینی داده اند.

چین تاکنون محموله های اهدایی را به ۱۸ کشور جهان ارسال کرده است و گام بعدی خود را ارسال این واکسن ها به ۳۵ کشور دیگر عنوان کرده است.

بر اساس داده هایی که هنوز تکمیل نشده اند، تاکنون بیش از ۴۰ کشور نیاز خود برای واردات واکسن های کرونای تولید چین را اعلام کرده اند که از این میان ۲۲ کشور به صورت رسمی درخواست خرید داده اند. رهبران کشورهای اندونزی، ترکیه، امارات  و اردن نیز در واکسیناسیون با واکسن های ضد کرونای تولید چین پیشگام بوده اند.

مقامات چین اعلام کردند این کشور در حال انجام آزمایش های بالینی بر روی ۱۶ واکسن کرونا است که ۷ مورد آنها وارد آزمایش‌های مرحله سوم شده اند. از این میان سه واکسن سینواک، سینوفارم و کانسینو هم در چین مجوز تزریق گرفته اند. سینوفارم اولین واکسن چین بود که اواخر سال ۲۰۲۰ مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد.