شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#دولت

گزینه پیشنهادی سیا: راهبرد آمریکا در برابر ایران باید فراتر از مسائل هسته‌ای باشد

ویلیام برنز، گزینه پیشنهادی دولت آمریکا برای ریاست سیا ایران متخاصم را یکی از چالش‌های پیش روی آمریکا عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام برنز، گزینه پیشنهادی دولت آمریکا برای ریاست سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا رقابت با چین را یکی از چالش‌های امنیت ملی پیش روی ایالات متحده ارزیابی کرد.

ویلیام برنز در جریان بررسی صلاحیتش در جلسه کمیته اطلاعاتی مجلس سنا، ایران متخاصم را یکی از چالش‌های پیش روی آمریکا عنوان کرد. 

وی افزود: " اکنوت شرایط دنیا بسیار پیچیده و رقابتی است. ما در دنیایی هستیم که تهدیدهای آشنا کماکان وجود دارند- از تروریسم و گسترش هسته‌ای گرفته تا روسیه ستیزه‌جو، کره شمالی تنش‌طلب و ایران متخاصم. "

ویلیام برنز در در پاسخ به سئوال یک سناتور گفت که به نظر او آمریکا باید راهبردی فراگیر در برابر ایران، فراتر از مسائل هسته‌ای داشته باشد. 

وی در ادامه گفت: " چنین راهبردی باید با اقدامات تهدیدآمیز ایران از جمله ساخت موشک‌های بالیستیک، اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه، دخالت در امور کشورهای دیگر و همچنین نقض حقوق مردم خودش مقابله کند."

او خاطرنشان کرد: " در تمام حوزه‌ها باید این را به یاد داشته باشیم که حتی اگر ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای برگردد و ایالات متحده هم آنطور که بایدن گفته، همین‌کار را انجام دهد، نیاز به چارچوبی برای ایجاد محدودیت‌های قوی‌تر و طولانی‌تر هسته‌ای و رسیدگی به سایر اقدامات تهدیدآمیز ایران خواهیم داشت.می‌دانم که تحقق این هدف در حرف آسان‌تر از عمل است، اما راهبرد آشکار ما باید این باشد."

ویلیام برنز بخش قابل توجهی از فعالیت خود را در خاورمیانه گذراند و به عنوان سفیر ایالات متحده در اردن (2001-2001) و دستیار وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه (تا سال 2005) خدمت کرد.