شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

در تماس تلفنی بلینکن و شکری؛

آمریکا موضوع خود برای برقراری ارتباط مجدد را مطرح کرد

به گزارش منیبان؛ از پایگاه خبری «الحره» به نقل از بیانیه رسمی «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این تماس تلفنی بر اهمیت شراکت راهبردی میان دو کشور به وِیژه در حوزه های امنیتی و بازرگانی و مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین نسبت به وضعیت حقوق بشر در مصر ابراز نگرانی و تأکید کرد که این موضوع در روابط دو کشور مقوله ای اصلی و محوری خواهد بود.

وی در ادامه درباره اقدام احتمالی مصر برای خرید جنگنده از روسیه ابراز نگرانی کرده است.

در این تماس تلفنی همچنین دو طرف در مورد مذاکرات صلح در لیبی که زیر نظر سازمان ملل متحد جریان دارد، مناقشه فلسطین و اسرائیل و همکاری در عرصه مبارزه با تروریسم بحث و تبدل نظر کردند.

سازمان های حقوق بشری بین المللی از تعقیب قضایی منتقدان دولت مصر به اتهام «تروریسم و ​​انتشار اخبار دروغ» که قوه قضائیه این کشور اغلب منتقدان قاهره را به این اتهام تحت پیگرد قرار می دهد، انتقاد می کنند.

برخی محافل بین المللی و نهادهای حقوق بشری در اروپا دستگیری های اخیر در مصر را محکوم کرده و خواستار آزادی آنان شده بودند.

مقام ها و نهادهای قضایی و حکومتی مصری در ماه های اخیر شمار زیادی از مخالفان دولت این کشور را به اتهام های گوناگون دستگیر و زندانی کرده اند.

دستگیرهای ادامه دار منتقدان  و فعالان حقوق بشر در مصر توجه بسیاری از کشورها،  سازمان ها و رسانه های جهانی را به خود جلب کرده و سبب محکومیت شدید دولت قاهره شده است.