آخرین اخبار از درگیری های سراوان + تعداد کشته ها ومجروحان

به گزارش رکنا،در پی اتفاقات استان سیستان و بلوچستان و خشونت‌ها رخ داده در سراوان امروز وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت گزارشی ارائه کرد.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در این باره گفت: "امروز وزیر اطلاعات گزارشی را این خصوص به هیئت دولت ارائه دادند. یکسری اقدامات رسمی برای حمایت از ناحیه مردم صورت گرفته تحت عنوان طرح رزاق که بتوانند سوخت را به پاکستان بفروشند."

او ادامه داد: «متاسفانه گویا افراد دیگری هم از این دو مسیر سوخت را منتقل و از جای دیگر وارد می‌کنند. این بار قصد داشتند از معبر اصلی آن را وارد کنند که با پاکستانی‌ها درگیر و تیراندازی می‌شود و نتیجه آن بروز درگیری و اخباری است که شنیده شده است.»

او افزود: «دیروز بعد از ظهر با آقای استاندار صحبت کردم و اعلام کرد که اوضاع آرام شده است.»

در همین حال قرار است مجلس هیاتی را برای بررسی وضعیت سراوان به این شهر اعزام کند. حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «در پی اتفاقات اخیر در مرز سراوان از جمله خسارات وارد شده به فرمانداری هیأتی از کمیسیون امنیت ملی به این منطقه سفر خواهد کرد.»

او توضیح داد که سفر هیأتی از کمیسیون امنیت ملی، اوایل هفته آینده خواهد بود که سرپرستی هیأت بر عهده او است. همچنین در این سفر مصطفی نخعی نماینده نهبندان، محمد سرگزی نماینده زابل، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش، روح الله ایزدخواه نماینده تهران و ملک فاضلی نماینده سراوان نیز حضور دارند.

همتی در پایان خاطرنشان کرد که نتایج سفر در گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهد شد.

از سراوان و استان سیستان و بلوچستان هم خبر می رسد که آرامش نسبی برقرار است اما در برخی مناطق اعتراض‌ها به صورت اعتصاب ادامه دارد. براساس گزارش ها بسیاری از مغازه‌ها در سراوان امروز بسته بود.

در اتفاقات سراوان دو روایت متفاوت وجود دارد یکی دولتی و رسمی و دیگری روایت غیر رسمی است. روایت رسمی حاکی از تیراندازی به سوخت‌بران از داخل خاک پاکستان است و روایت غیررسمی می گوید نیروهای مرزی ایران به سوخت بران شلیک کرده اند.

رسانه‌های غیررسمی تعداد کشته‌های این حادثه تا زمان نگارش این گزارش را ۸ نفر اعلام کرده‌اند اما معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تعداد کشته‌های این حادثه را ۲ نفر و مجروحان را ۶ نفر اعلام کرده است.

در این حوادث به ساختمان فرمانداری سراوان حمله شد و چند خودرو نظامی نیز به اتش کشیده شد.