شهرخبر

اگر این علائم را دارید شاید مبتلا به سنگ کلیه عفونی هستید؟

اگر این علائم را دارید شاید مبتلا به سنگ کلیه عفونی هستید؟

اگر این علائم را دارید شاید مبتلا به سنگ کلیه عفونی هستید؟
فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی بزرگسالان گفت: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.

به گزارش بهداشت نیوز،حسن ارگانی فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی با اشاره به روش‌های معمول در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه گفت: با مصرف آب و مایعات زیاد و مصرف کم نمک و پروتئین های حیوانی می توان از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کرد.

وی افزود: به کسانیکه مستعد سنگ کلیه هستند توصیه می شود: روزانه حداقل 10 لیوان آب مصرف کنند و اشخاصی که مستعد نیستند فقط در حد رفع تشنگی آب بنوشند.

فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی بزرگسالان تاکید کرد: مصرف آب زیاد در کسانیکه کراتینین خوب دارند و اختلال کارکرد کلیه ندارند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا بیماری کلیه خاموش است گفت: معمولا کلیه ها به صورت پیش رونده درد و سوزش ندارند و معمولا وقتی بیماری در افراد پیشرفت می کند به پزشک مراجعه می کنند. پزشکان از علائم جانبی آن مثل فشار خون بالا، ورم و مرض قند به وجود بیماری مشکوک و معاینات و آزمایشات لازم را به عمل می آورند.

ارگانی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: فیبروز بافت کلیه توسط پاتولوژی تشخیص داده می شود و قابل تشخیص با معاینات معمولی نیست.

وی درباره علائم سنگ کلیه عفونی در بدن گفت: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.

فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی بزرگسالان در پایان این گفتگو تاکید کرد: بهترین کار پیشگیری از سنگ کلیه است. باید مراقب باشیم جلوی بزرگ تر شدن سنگ کلیه و ایجاد سنگ های جدید گرفته شود. رژیم غذایی سالم و مصرف داروهای توصیه پزشک از بزرگ شدن سنگ کلیه و یا ایجاد سنگ های جدید جلوگیری می کند. استرس هم در این بین مخرب است اما هنوز نقش آن در بزرگ شدن سنگ کلیه مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری فارس