شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خاورمیانه

دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه مشخص شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ السعید در این مقاله نوشت: در میان هیاهوی کشورهای مختلف که ایران را به دروغ به تلاش به دستیابی به سلاح هسته ای متهم و تهران را به اقدام نظامی تهدید می کنند، رژیم اسرائیل تنها رژیم هسته ای در خاورمیانه است که علاوه بر زرادخانه هسته ای، سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی در اختیار دارد.

السعید افزود: درحالی که رهبر انقلاب معظم اسلامی در فتوایی دستیابی به سلاح های کشتار جمعی و در راس آن سلاح هسته ای را حرام اعلام کرده و ایران در دستیابی به انرژی هسته ای در جهت منافع خود و در مسیر صلح آمیز قرار دارد و هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده است، اسرائیل از پذیرش ابتکار عمل برای عاری سازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای و پیوستن به پروتکل بازرسی ناگهانی تأسیسات هسته ای توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز پیمان منع سلاح و منع آزمایش هسته ای امتناع می ورزد و در مقابل ایران همیشه با این آژانس همکاری کرده است.

در این مقاله آمده است: اسرائیل بیش از سه دهه با پشتیبانی فنی و مالی ایالات متحده و فرانسه مالک بمب و کلاهک هسته ای است که با ماده ۶ پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای که برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی امضا شده و منجر به خلع سلاح هسته ای جامع و کامل می شود، متناقض است و تناقض آشکارتر این است که ایران به دنبال داشتن سلاح هسته ای نیست و اسرائیل حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، بنابراین زمانی که ایران در سال ۲۰۰۵ توافق هسته ای را امضا کرد، همه با اظهارات نتانیاهوی جنایتکار تعجب کردند که گفت  «این توافق نامه یک اشتباه تاریخی تکان دهنده است و من تاکید می کنم که اسرائیل به این توافق نامه مقید نیست، زیرا ایران همچنان به دنبال نابودی ما است و ما همیشه از خود دفاع خواهیم کرد».

این روزنامه نگار مصری در ادامه با حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل نوشت: این اسرائیل است که از داشتن سلاح های هسته ای مستثنی می باشد و به همین دلیل است که از رآکتورهای خود در معرض کنترل بین المللی و از امضای توافقنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) امتناع می ورزد و به منظور جلوگیری از توصیه ها یا تصمیمات حاصل شده، عمداً در جلسات آژانس غایب است، زیرا آمریکا از آن حمایت می کند و قاطعانه در برابر برگزاری هر جلسه ای درباره بحث در مورد داشتن سلاح هسته ای از سوی اسرائیل ایستاده است.

این مقاله در ادامه با بیان برخی عوامل، برنامه هسته ای ایران را برخلاف ادعاهای واهی اسرائیل صلح آمیز و به دور از هرگونه تخریب و جنگ افروزی برشمرده است و می نویسد که ایران امروز حق دارد به دنبال استفاده از انرژی هسته ای باشد، چرا که تهران می داند که چگونه بحران های خود را مدیریت کند. ایران کشور دست بسته ای نیست تا جهان حق داشتن انرژی هسته ای را از او سلب کند، در غیر اینصورت ایران چگونه می تواند با خطرات پیرامون خود و تهدیدهایی که هر روز با آن مواجه است، مقابله کند.

۱. ایران نمی تواند گروگان و مطیع قدرت صهیونیسم و آمریکا باشد که از دستیابی آن به انرژی هسته ای جلوگیری کنند. عجیب است که اسرائیل سالهاست در مورد ایران هسته ای صحبت کرده و ما در اینجا به یاد می آوریم که نتانیاهو در سال ۲۰۰۳ در مورد چه چیزی صحبت کرد، وقتی که گفت  «ایران ظرف شش هفته به تولید بمب های هسته ای خواهد رسید، اما آنچه گفت تحقق نیافت».

۲. اسرائیل سال هاست که جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی وجودی برای امنیت خود می داند و به همین دلیل است که تلاش می کند با استفاده از روش های مختلف از دستیابی ایران به انرژی هسته ای جلوگیری کند،  با این وجود اخیراً آژانس انرژی اتمی در تاریخ ۸ فوریه تأیید کرد که ایران به برنامه خود برای تولید فلز اورانیوم به عنوان بخشی از هدف خود برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران ادامه می دهد.

۳. در میان ادعاهای مخرب اسرائیل و غرب نسبت به ایران در مورد اینکه این کشور بی وقفه بدنبال ساخت بمب اتمی است،  ایران تأکید کرده که هدف آن، برنامه صلح آمیز هسته ای و تولید مقادیر انرژی برای کشوری است که جمعیت آن به هشتاد میلیون نفر می رسد.

سناء السعید در پایان مقاله خود می نویسد: جامعه جهانی همواره از برنامه هسته ای (نظامی) اسرائیل چشم پوشی می کند. سکوتی آگاهانه که گویی کشورهای غربی عمداً ایران را به ساخت سلاح هسته ای متهم کرده و در مقابل آن را برای اسرائیل مجاز می دانند؛  تعجب آور این است که اسرائیل همیشه منتظر است تا در مورد خطری که ایران برای اسرائیل، منطقه و حتی کل جهان به وجود می آورد صحبت کند در حالی که موجودیت صهیونیستی در داشتن زرادخانه هسته ای و گناهان و جنایاتی که علیه فلسطینی ها و منطقه انجام می دهد، خلاصه می شود.