شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#ریاست جمهوری

احیای کارگروه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تعامل اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران


احیای کارگروه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تعامل اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند کارگروه راهبردی مشترکی که در دوران ریاست جمهوری اوباما برای تعامل اطلاعاتی میان دو طرف در خصوص برنامه هسته‌ای ایران راه‌اندازی شده بود را احیا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری اکسیوس روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در صددد احیای کارگروه راهبردی مشترک برای تعامل اطلاعاتی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستند و نخستین نشست این کارگروه برای گفتگوهای اطلاعاتی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ظرف روزهای آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اکسیوس، اگرچه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اختلافات جدی در خصوص برجام دارند، اما احیای کارگروه راهبردی مشترک نمایانگر این است که دو طرف قصد دارند به جای نزاع سیاسی با یکدیگر، گفتگوهای حرفه‌ای و جدی را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران آغاز کنند.

به نوشته اکسیوس، کارگروه راهبردی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوایل دولت اوباما تشکیل شد و وظیفه آن هماهنگی برای اعمال فشار بر ایران بود و پس از توافق ایران و 1+5 در سال 2015 که با اعتراض رژیم صهیونیستی همراه بود، این کارگروه به محلی برای حل‌وفصل اختلافات میان دولت اوباما و رژیم صهیونیستی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تبدیل شد.

مقامات امنیتی ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی -جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و مئیر بن شابات مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی- به عنوان نمایندگان ارشد دو طرف در این کارگروه ویژه حضور خواهند داشت و چندین مقام امنیتی ارشد به همراه سران آژانس‌های اطلاعاتی و مسئولان سیاست خارجی نیز عضو کارگروه خواهند بود.

انتهای پیام/.