شهر خبر

وزارت خارجه مصر:

قاهره از پیشنهادات سودان درخصوص پرونده سد «النهضه» حمایت می‌کند

قاهره از پیشنهادات سودان درخصوص پرونده سد «النهضه» حمایت می‌کند

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قاهره از پیشنهادات سودان در خصوص پرونده سد «النهضه» حمایت به عمل می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه مصر امروز چهارشنبه بیانیه ای را در خصوص بحران سد النهضه صادر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: قاهره از پیشنهادات سودان در خصوص سد النهضه حمایت به عمل می آورد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه مصر در بیانیه خود همچنین تأکید کرده است: ما معتقد هستیم که اتحادیه قاره آفریقا باید بر فرایند مذاکرات در خصوص حل و فصل بحران سد النهضه نظارت داشته باشد.

وزارت خارجه مصر در ادامه بیانیه مذکور عنوان کرده است: قاهره معتقد است که بحران سد النهضه باید از طریق رسیدن به یک توافق قانونی و الزام آور حل و فصل شود؛ به گونه ای که منافع تمامی کشورهای درگیر این بحران تأمین گردد.

‌پیشتر نیز رئیس جمهور مصر سخنانی را در خصوص سد النهضه مطرح کرده بود. «عبدالفتاح السیسی» در این خصوص تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف‌های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته‌ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه تصریح کرد: توافقی که می‌بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه‌ای که تمامی طرف‌ها به آن عمل کنند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده اند این فرایند ۳ سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان ۱۰ سال انجام شود.

کد خبر 5155746
رامین حسین آبادیان