سئول صادقانه درحال تلاش برای آزادی پول‌های بلوکه شده ایران است

«چونگ اوی یونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با « محمد‌جواد ظریف » همتای ایرانی خود گفت، سئول به تلاش جدی خود برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در این کشور ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای دراین‌باره نوشت: «درخصوص درخواست وزیر [خارجه ایران] ظریف برای حل‌وفصل سریع مسائل مربوط به دارایی‌های بلوکه‌شده، وزیر [خارجه کره جنوبی] چانگ توضیح داد که دولت به‌طور صادقانه در حال به‌کارگیری تمام تلاش خود است».

در این بیانیه آمده است، یونگ همچنین از ایران درخواست کرد سریعاً نفتکش کره جنوبی و خدمه آن را که از سوی ایران توقیف شده است، آزاد کند.

این وزارتخانه افزود، یونگ در این تماس تلفنی بیان داشت که سئول از گفت‌وگو میان ایران و آمریکا درخصوص توافق برجام حمایت می‌کند.

وزارت خارجه کره جنوبی روز گذشته (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای گفت دارایی‌های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد. 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت، این بیانیه بعد از آن صادر شده که ایران ادعا کرد با سئول بر سر نحوه انتقال و استفاده از منابع مالی مسدودشده خود به توافق دست یافته است.

ایران دوشنبه اعلام کرد این توافق در جریان دیدار میان «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی ایران و «رو جئونگ-هیون»، سفیر کره جنوبی در ایران حاصل شده است. 

یونهاپ نوشته ایران در هفته‌های گذشته از سئول خواسته حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور که به دلیل تحریم‌های آمریکا در دو بانک کره جنوبی مسدود شده آزاد شوند.