شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بازار جهانی#نخست وزیر#طبیعی

برنامه روسیه برای استفاده از رشد سریع بازار جهانی گاز مایع


برنامه روسیه برای استفاده از رشد سریع بازار جهانی گاز مایع

معاون نخست وزیر روسیه معتقد است که بازار جهانی گاز طبیعی مایع(LNG)  در سه دهه آینده رشد خواهد کرد و این کشور نیز قصد دارد تولید LNG سالانه خود را به ۱۲۰-۱۴۰ میلیون تن در سال ۲۰۳۵ برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه معتقد است که بازار جهانی گاز طبیعی مایع(LNG)  در سه دهه آینده رشد خواهد کرد و سهم آن از منابع گاز خط لوله پیشی خواهد گرفت.

وزیر انرژی پیشین روسیه روز چهارشنبه در مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF) گفت: آنچه بازار و تحلیلگران قطعاً در آن توافق دارند این است که بازار LNG حداقل تا سال 2050 دو برابر خواهد شد.

به گفته نواک، گاز امیدوار کننده ترین سوخت هیدروکربنی و سازگارترین با محیط زیست است.

با توجه به اینکه روسیه دارای یکی از بزرگترین ذخایر گاز است رشد بازار LNG حتی چشم اندازهای بیشتری را برای این کشور باز می کند.

روسیه چهارمین صادر کننده جهانی LNG است. سال گذشته، تولید LNG را بیش از سه درصد افزایش داد و به 30.5 میلیون تن رساند، در حالی که در سال 2019 تولید LNG بیش از 47 درصد بود.

نواک می گوید که این کشور قصد دارد تولید LNG سالانه خود را به 120-140 میلیون تن در سال 2035 برساند، که این میزان حدود یک پنجم تولید جهانی LNG پیش بینی شده است.

انتهای پیام/