شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#آلمان#کرونا#سال جاری

کرونا در اروپا|از پیش‌بینی رکود اقتصادی در آلمان تا اعتراضات ضد محدودیت‌ها در ایتالیا


کرونا در اروپا|از پیش‌بینی رکود اقتصادی در آلمان تا اعتراضات ضد محدودیت‌ها در ایتالیا

یک نهاد مهم اقتصادی در آلمان با توجه به تداوم محدودیت‌های کرونایی کاهش چشمگیر رشد اقتصادی در۳ ماهه ابتدایی سال جاری را پیش‌بینی کرده و روز گذشته هم در بسیاری شهرهای ایتالیا شاغلین در بخش‌های فرهنگی به خیابان‌ها آمدند و علیه محدودیت‌ها اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، انواع جهش یافته ویروس کرونا همچنان در اروپا در حال گسترش است و شرایط بسیار دشواری را برای مقامات و شهروندان این اتحادیه ایجاد کرده است.

محدودیت ها در لهستان تشدید می شود

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که با توجه به افزایش مجدد آمارهای کرونایی در لهستان وزارت بهداشت این کشور از تشدید مجدد محدودیت ها خبر داده است. به گفته وزارت بهداشت این کشور محدویت های سفر و قواعد جدید برای استفاده از ماسک در انتظار شهروندان خواهد بود. این محدودیت ها قرار است از روز شنبه در این کشور اجرایی شود.

تشدید کنترل های مرزی در دستور کار دولت لهستان

دولت لهستان همچنین بر اساس وزارت بهداشت این کشور اجرای کنترل های مرزی با جمهوری چک و اسلواکی را هم در دستور کار دارد.

وزیر بهداشت لهستان با توجه به وضعیت اپیدویولوژیک در دو کشور همسایه این کشور می خواهد عبور ومرور از مرزهای جنوبی خود را محدود کند. این محدودیت ها هم از روز شنبه اعمال خواهد شد. جزئیات دقیق درباره این محدودیت ها را دولت طی امروز اعلام خواهد کرد.

وزیر بهداشت آلمان هم از ایالات این کشور درخواست کرده که سرعت واکسیناسیون را افزایش دهند. علت این درخواست وزیر بهداشت خبرهایی بود مبنی بر اینکه صدها هزار دوز واکسن آسترازنکا در انبارها وجود دارد، اما همچنان مورد استفاده قرار نگرفته است.

422 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 8007 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 422 مورد مرگ کرونایی جدید خبر داده است.

انتقاد مجدد کمیسیون اروپایی از تشدید کنترل های مرزی در آلمان

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم از آلمان رفتار مناسب در مسئله کنترل های مرزی را درخواست کرد.

وی در گفتگویی با "آیسبورگر آلگماینه سایتونگ"، اعلام کرد که بسته شدن مرزها به طور کلی مسئله ساز است. در بدترین حالت این امر باعث می شود که زیرساخت های اجتماعی یک کشور همسایه تعطیل شود. بنابراین این مسئله خوب است که آلمان استثنائاتی را مد نظر قرار دهد.

منافشات داخلی اروپا درباره مسئله بستن مرزها برای مهار کرونا در نشست آنلاین روز پنج شنبه اتحادیه اروپا هم مطرح خواهد شد.

فون در لاین در گفتگو با این رسانه آلمانی پیش بینی کرد که شرایط در ماه های آینده به صورت محسوسی بهبود خواهد یافت. وی در این باره گفت: اروپا تاخیر ها و عقب ماندگی های خود را در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس جبران خواهد کرد.

وی افزود: ما در حال جبران این اوضاع هستیم. وی اختلافات با تولید کنندگان واکسن را پایان یافته دانست و از واکسن انگلیسی –سوئدی که تردیدهایی درباره آن وجود دارد حمایت کرده و گفت خودش با اطمینان آماده است این واکسن را تزریق کند.

رئیس کمیسیون اروپایی هم زمان با ایده تجویز فاصله بیشتر بین دو دوز واکسن تا افراد بیشتری دوز اول را دریافت کنند مخالفت کرده و به تعویق انداختن واکسن دوم را خطرناک ارزیابی کرد.

معلون رئیس کمیسیون اروپایی هم از بهبود اوضاع کرونایی و به وجود آمدن فرصت سفر در تابستان پیش رو خبر داده و آن را با توجه به افزایش تجربیات و واکسیناسیون، بهتر از تابستان سال قبل دانسته است.

بدعهدی شرکت آسترازنکا در تحویل واکسن به اروپا

شرکت سوئدی –انگلیسی آسترازنکا هم اعلام کرده که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی واکسن های کم تری از آنچه به اروپا وعده داده بود را به این کشور خواهد داد. این شرکت انتظار دارد که بین ماه های آوریل و ژوئن کم تر از نیمی از واکسن هایی که را که وعده داده بود به این اتحادیه ارسال کند.

این خبر را یک نماینده اروپایی اعلام کرده و تاکید کرد که اگر این اتفاق بیفتد این هدف اتحادیه اروپا که تا تابستان باید هفتاد درصد بزرگسالان واکسینه شوند برآورده نمی شود.

تمدید وضعیت اضطراری کرونایی در ایرلند

در ایرلند هم حداقل تا 5 آوریل بالاترین سطح اقدامات کرونایی اعتبار خواهد داشت. این خبر را نخست وزیر این کشور روز گذشته اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه شمار مبتلایان در کشور رو به کاهش است در عین حال تاکید کرد که شیوع ویروس انگلیسی شرایط را کاملا تغییر داده است. حدود 90 درصد موارد آلودگی به کرونا در این کشور در حال حاضر مربوط به ویروس جهش یافته انگلیسی است.

مرکل: در موج سوم کرونا قرار داریم

آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در این باره تردید دارد که آیا بازگشایی قریب الوقوع محدودیت های کرونایی امکان پذیر است.

ویروز گذشته ) در نشست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی گفت: ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که در حال حاضر با موج سوم کرونا سرو کار داریم.

وی خواستار موضع محتاطانه در بحث ها برای کاهش محدودیت های کرونایی شده و گفت: آلمان همچنان در شرایط دشواری قرار دارد. ما باید محتاطانه عمل کنیم، اما ما همچنین راه ها و روش هایی را برای مبارزه با این پاندمی در اختیار داریم.

وی با نگاهی به آمارهای کنونی کرونایی همچنین گفت: ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که اکنون در موج سوم کرونا قرار داریم. با ویروس های جهش یافته آفریقای جنوبی این خطر ایجاد می شود که واکسن های ما دیگر آنگونه که تصور می کنیم موثر نباشند.

مرکل همچنین از طرح وزیر بهداشت آلمان مبنی بر اینکه از همه شهروندان به صورت رایگان تست کرونا گرفته شود حمایت کرده و در عین حال گفت که ابتدا باید درباره این طرح با ایالات و مقامات آن صحبت شود. وی افزود: همچنین تست گیری های سریع باید همراه با مراحل کاهش محدودیت ها و به صورت هماهنگ انجام شود و به صورت طرحی جدا دیده نشود.

دولت آلمان هم با وجود انتقادهای کمیسیون اروپایی اعلام کرده که طرح تشدید کنترل های مرزی با کشورهای چک و تیرول در اتریش و اسلواکی را تا سوم ماه مارس ( 13 اسفند ماه) تمدید می کند. این خبر را یک سخنگوی وزارت کشور آلمان امروز ( سه شنبه) تایید کرد. این کنترل های مرزی برای مهار کرونا از 14 فوریه اعمال شده است.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون نیروهای پلیس به دلیل اینکه مشخص نیست با چه افرادی ارتباط نزدیک برقرار خواهند کرد شده است.

وی تاکید کرد: در کنار مربیان و معلمان پلیس های ما هم باید زودتر واکسینه شوند. وی افزود: ما باید از آن های که از ما حمایت می کنند حمایت کنیم

تداوم شیوع ویروس انگلیسی در آلمان

نهادهای بهداشتی آلمان هم از افزایش میزان آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی در بین مبتلایان به کرونا به حدود 30 درصد خبر داده اند.

مراکش هم به دلیل نگرانی درباره شیوع ویروس های جهش یافته فعلا پروازها به مقصد و از مبدا آلمان را ممنوع کرده است. این محدودیت های سفر از امروز تا 21 ماه مارس اعمال می شود.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت مراکش مسافران صرف نظر از تابعیتی که دارند نباید در صورتی که در آلمان اقامت داشته اند به مراکش سفر کنند.

دولت مراکش تواقف پروازها از اتریش، هلند و سوئیس را هم برای مهار کرونا در دستور کار قرار داده است

نخست وزیر مجارستان: امکان کاهش محدویت ها وجود ندارد

نخست وزیر مجارستان هم کاهش محدودیت ها در شرایط فعلی را ممکن ندانسته و اعلام کرده که شمار مبتلایان در جریان موج سوم کرونا افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که تا به حال تنها تعداد کمی از شهروندان واکسن ضد کرونا را دریافت کرده اند.

پیش بینی رکود اقتصادی در آلمان

اقتصاد آلمان بر اساس ارزیابی انستیتو مهم اقتصادی DIW در اولین سه ماهه سال جاری میلادی با رکود چشم گیری مواجه خواهد شد. یکی از محققان این انستیتو اعلام کرده که تولید ناخالص ملی در این کشور حدود 1.5 درصد در این مدت کاهش پیدا خواهد کرد. افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و محدودیت های اعمال شده تحولات اقتصادی در این کشور را شدیداتحت تاثیر قرار داده است.

وخامت شرایط کرونایی در جمهوری چک

شرایط کرونایی در جمهوری چک به شدت رو به وخامت گذاشته به گونه‌ای که ظرفیت تخت‌های مراقبت های ویژه در حال تکمیل شدن است و دولت از شرکای اروپایی خود درخواست کمک کرده است.

روزنامه اتریشی کوریر در گزارشی نوشت: به دلیل بحران کرونا ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه در جمهوری چک به زودی کاملا تکمیل می شود. معاون وزیر بهداشت مجارستان امروز ( سه شنبه) در این باره هشدار داده و اعلام کرد که کشورش تا به حال هرگز در چنین شرایطی نبوده است.

جمهوری چک مذاکرات درباره دریافت کمک از خارج را آغاز کرده است. از طرف آلمان پیشنهادی برای انتقال 9 بیمار نیازمند مراقبت های ویژه از این کشور ارائه شده است. همچنین برخی بیماران قرار است از مناطق پر خطر به مناطق کم خطر تر کرونایی در جمهوری چک منتقل شوند.

در حال حاضر بیش از 6500 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های جمهوری چک بستری هستند. از بین آن ها بیش از 1300 نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

بزرگترین مسئله در این کشور در حال حاضر کمبود پرسنل بهداشتی متخصص است.

جمهوری چک با 968 مبتلا به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت طی 14 روز گذشته و بر اساس جدیدترین آمارهای مقایسه شده توسط آژانس بهداشت و درمان اروپا ECDC از این نظر در راس لیست کشورهای اروپایی قرار دارد.

افزایش تردیدها درباره واکسن کرونا در لهستان

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که با وجود وخامت اوضاع کرونایی در لهستان اما تردیدها درباره تزریق واکسن در این کشور افزایش می یابد. جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که 33 درصد شهروندان این کشور نمی خواهند واکسن بزنند که تعداد آن ها سه درصد بیشتر از ماه ژانویه است.

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان دولت لهستان اخیرا درباره وقوع موج سوم کرونا هشدارداده است.

اعتراضات کارکنان بخش های فرهنگی ایتالیا به محدودیت ها

در ایتالیا هم اعتراضات علیه بستن دراز مدت نهادهای فرهنگی مانند سالن های سینما و تئاتر افزایش پیدا کرده و روز گذشته بسیاری از شاغلان در این بخش ها در بسیاری شهرهای ایتالیا از جمله رم به خیابان ها آمدند و خواستار کاهش محدودیت ها و بازگشایی این اماکن شدند.

ایتالیا همچنین می خواهد سرعت واکسیناسیون در کشورش را افزایش دهد و از این رو تولید واکسن داخلی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4134639 نفر به کرونا مبتلا شده و 121305 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3629891 نفر به کرونا مبتلا شده و 85044 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3161432 نفر به کرونا مبتلا شده و 68079 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2832162 نفر به کرونا مبتلا شده و 96348نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2405263 نفر به کرونا مبتلا شده و 69214 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

انتهای پیام/