شهر خبر

درخواست اقلیم کردستان عراق از آمریکا برای پرداخت حقوق نیروهای نظامی


درخواست اقلیم کردستان عراق از آمریکا برای پرداخت حقوق نیروهای نظامی

شماری از نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق به عدم پرداخت حقوق خود از سوی حکومت محلی اعتراض کردند. همزمان وزیر پیشمرگه نیز از آمریکایی‌ها درخواست کرده حقوق تمامی این نیروها را پرداخت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعتراضات به عدم پرداخت حقوق ماهیانه به نیروهای نظامی و امنیتی اقلیم کردستان عراق کشیده شده است و امروز شماری از نیروهای پیشمرگه نسبت به تعویق چندین ماهه پرداخت حقوق خود اعتراض کردند.

در حالیکه آمریکایی‌ها ماهیانه مبالغی را جهت پرداخت حقوق لشکرهای سازماندهی شده نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق اختصاص داده‌اند، وزیر پیشمرگه حکومت اقلیم از واشنگتن خواسته است پرداخت حقوق تمامی این نیروها را متقبل شود.

شورش اسماعیل وزیر پیشمرگه حکومت اربیل در دیدار با هیئت نظامی آمریکا در اقلیم کردستان عراق درخواست کرده است که پرداخت حقوق تمامی نیروهای پیشمرگه اقلیم به صورت همسان از سوی آمریکایی‌ها باشد.

 آمریکایی‌ها در روزهای گذشته اعلام کرده بودند که لشکرهای سازماندهی شده نیروی پیشمرگه حقوق عقب افتاده سه ماه خود را بدون هیچ کسوراتی دریافت خواهند کرد، این امر نیز اعتراض دیگر نیروهای نظامی اقلیم کردستان را به دنبال داشته است.

بیانیه وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق حاکی از آن است که آمریکایی‌ها در خصوص رفع مشکلات نیروهای پیشمرگه قول مساعد داده‌اند.

انتهای پیام/.