شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#اروپایی#کرونا

کمیسیون اروپایی: بستن مرزها مسئله ساز است


کمیسیون اروپایی: بستن مرزها مسئله ساز است

رئیس کمیسیون اروپایی از آلمان رفتار مناسب در مسئله تشدید کنترل‌های مرزی را درخواست کرده و ضمن انتقاد مجدد از این طرح آلمان برای مهار کرونا آن را مسئله ساز دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی از آلمان رفتار مناسب در مسئله کنترل های مرزی را درخواست کرد.

وی در گفتگویی با "آیسبورگر آلگماینه سایتونگ"، اعلام کرد که بسته شدن مرزها به طور کلی مسئله ساز است. در بدترین حالت این امر باعث می شود که زیرساخت های اجتماعی یک کشور همسایه تعطیل شود. بنابراین این مسئله خوب است که آلمان استثنائاتی را مد نظر قرار دهد.

منافشات داخلی اروپا درباره مسئله بستن مرزها برای مهار کرونا در نشست آنلاین روز پنج شنبه اتحادیه اروپا هم مطرح خواهد شد.

فون در لاین در گفتگو با این رسانه آلمانی پیش بینی کرد که شرایط در ماه های آینده به صورت محسوسی بهبود خواهد یافت. وی در این باره گفت: اروپا تاخیر ها و عقب ماندگی های خود را در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس جبران خواهد کرد.

وی افزود: ما در حال جبران این اوضاع هستیم. وی اختلافات با تولید کنندگان واکسن را پایان یافته دانست و از واکسن انگلیسی –سوئدی که تردیدهایی درباره آن وجود دارد حمایت کرده و گفت خودش با اطمینان آماده است این واکسن را تزریق کند.

رئیس کمیسیون اروپایی هم زمان با ایده تجویز فاصله بیشتر بین دو دوز واکسن تا افراد بیشتری دوز اول را دریافت کنند مخالفت کرده و به تعویق انداختن واکسن دوم را خطرناک ارزیابی کرد.

مناقشات بر سر کنترل های مرزی بین اتحادیه اروپا و آلمان بالا گرفته است و دولت آلمان همه انتقادهای کمیسیون اروپایی درباره تشدید کنترل های مرزی در مرزهای با کشورهای چک، اسلواکی و تیرول اتریش را شدیدا رد می کند.

مان به قواعد اروپایی پایبند است. به این ترتیب رات به نامه انتقاد آمیز کمیسیون اروپا به سفیر آلمان در این اتحادیه واکنش نشان داد.

کمیسیون اروپایی با توجه به محدودیت های مرزی آلمان برای کشورهای چک، اسلواکی و منطقه تیرول اتریش در برابر مقاومت آلمان در این مناقشات تسلیم نشده و فشارها را افزایش داده است.

در نامه شکایتی که روز گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا به مایکل کلاوس، سفیر آلمان در اتحادیه اروپا نوشته است آمده است که چنین اقداماتی نامناسب و بی دلیل است.

در این نامه انتقاد آمیز که خبرگزاری آلمان آن را منتشر کرده است آمده است: ما اعتقاد داریم که هدف قابل درک آلمان یعنی حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی در یک پاندمی با اقدامات محدود کننده کم تر قابل دستیابی است.

خود را به صورت تنگاتنگ تری با توصیه های کمیسیون در ارتباط با کنترل های مرزی هماهنگ کند.

انتهای پیام/