شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#جعفر#مجموعه#ارتباطات#کامپیوتری

نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت الله جعفر سبحانی تولید شد


نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت الله جعفر سبحانی تولید شد

مدیر ادارۀ ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از انتشار نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت ‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان خبر داد.

حجت‌الاسلام حامد مقیسه مدیر ادارۀ ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر گفت: این مؤسسه در راستای نشر فرهنگ غنی اسلام، تسهیل در دستیابی به منابع و متون اصیل دینی، تسریع در امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی و انسانی با بهره‏‌گیری از فنّاوری اطلاعات و به‏‌کارگیری امکانات رایانه‌‏ای، جهت ارائه معارف حقّه اهل‌بیت(ع) به جهانیان، نرم‌افزارهای مختلفی را تولید و در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

وی افزود: این مرکز در راستای تولید نرم‌افزارهای مجموعه آثار، با هدف پاسداشت میراث گرانقدر عالمان و دانشمندان اسلامی و دستاوردهای مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی، در جدیدترین کار خود نسخۀ سوم نرم‌افزار «مجموعه آثار آیت‌الله جعفر سبحانی تولید کرده است.

حجت‌الاسلام مقیسه افزود: در این نرم‌افزار متن 336 عنوان کتاب در 573 جلد از آثار آیت‌الله سبحانی به همراه کتب مرتبط با آثار ایشان و منشورات مؤسسه امام صادق علیه‌السلام، به زبان‌های عربی و فارسی در اختیار کاربر قرار گرفته است.

مدیر ادارۀ ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: از جمله کتاب‌های ارائه شده در این نرم‌افزار، می‌توان به «منیة الطالبین فی تفسیر القرآن المبین، سلسلة المسائل الفقهیة، علی مائدة العقیدة، موسوعة طبقات الفقهاء، منشور جاوید، رسائل و مقالات، سیمای فرزانگان، سلسلة المسائل العقایدیة، مفاهیم القرآن، بحوث فی الملل والنحل، فرهنگ عقاید و مذاهب اسلامی و ...» اشاره کرد.

وی افزود: جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتابشناسی، ایجاد میز پژوهشی، امکان نشانه‌گذاری در متن و ... از امکانات پژوهشی نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت‌الله جعفر سبحانی به شمار می‌روند.

مرجع تقلید , آیت الله جعفر سبحانی ,

انتهای پیام/