شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آسیب#کرونا

این بیماران اگر به کرونا مبتلا شوند در معرض آسیب بیشتری قرار دارند

این بیماران اگر به کرونا مبتلا شوند در معرض آسیب بیشتری قرار دارند

این بیماران اگر به کرونا مبتلا شوند در معرض آسیب بیشتری قرار دارند
مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همه ما کووید 19 را بعنوان بیماری ویروسی تنفسی می شناسیم خاطر نشان کرد: کرونا علاوه بر اینکه تاثیرات اصلی خود را بر ریه و سیستم تنفسی افراد می گذارد ولی یکی از بیماری های بسیار نگران کننده برای بیماران دارای بیماری زمینه ای و قلبی و عروقی به شمار می رود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد طیبی خاطر نشان کرد: با گذشت ماههای اولیه پس از مقابله با کرونا مشخص شد که این بیماری در موارد محدودی می تواند سبب خونریزی یا ایجاد لخته در عروق  نواحی مختلف بدن شود که اگر این عارضه  در نواحی حساس مانند مغز و قلب یا احشای داخلی فرد ایجاد شود، می تواند خطر بیشتری داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز تاسف از عدم مراجعه برخی از افراد با علایم قلبی و عروقی بدلیل ترس از بیماری کرونا اظهار داشت: در بحران کرونا بدلیل خود درمانی برخی از بیماران قلبی و عدم مراجعه به موقع آنان به پزشک علی رغم اینکه به کرونا مبتلا نبودند ولی متاسفانه جان خود را از دست دادند.

وی در زمینه نحوه مراجعه بیماران قلبی در بحران کرونا  افزود: در این مدت با چند دسته از بیماران روبرو بوده ایم: برخی از بیماران بیماری آنان شناخته شده است و تحت درمان پزشک بودند و با هماهنگی پزشک و انجام مشاوره های تلفنی مراجعه خود را به مراکز درمانی کاهش دادند، که این حرکت در زمینه کاهش ازدحام و کاهش سرایت بسیار موثر و مطلوب است.

دکتر طیبی افزود: گروهی از بیماران علی رغم اینکه بیماری شناخته شده داشتند ولی بدون انجام مشاوره های لازم اقدام به تغییر برنامه درمانی خود می کنند که به همه این افراد توصیه می کنیم هر گونه تغییر برنامه درمانی فقط با مشاوره و دستور پزشک باید صورت بگیرد.

دکتر طیبی با تاکید بر این نکته که همه مردم هر گونه درد جدید قفسه سینه و تنگی نفس و حملات سنکوپ یا بیهوش شدن خودبخودی را باید جدی بگیرند، خاطر نشان کرد: این قبیل افراد چه در بحران کرونا و چه در زمانهای دیگر باید سریعا با اوژانس تماس بگیرند یا به مراکز بهداشتی ودرمانی مراجعه و این علایم را جدی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه به علت جدی نگرفتن علایم بیماری های قلبی و عروقی برخی از بیماران دچار عوارض جدی شده و گاهی جان خود را از دست می دهند.