شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#جدید#منابع#وزارت

سازوکار مجلس برای تکمیل طرح‌های عمرانی شهرهای جدید


سازوکار مجلس برای تکمیل طرح‌های عمرانی شهرهای جدید

وزارت راه و شهرسازی مجاز شد است تا سقف ۳۰ هزار میلیاردریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک را صرف تکمیل طرح های عمرانی شهرهای جدید کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز ( چهارشنبه 6 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، ردیف 1 و 2 بند ب تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس ردیف 1 بند ب تبصره 8 لایحه، وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری) مجاز است تا سقف سی هزار میلیارد (30.000.000.000.000 )ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت های فوق الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری بعد از واگذاری و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح های فوق کند.

همچنین تا سقف مبلغ بیست هزار میلیارد (20.000.000.000.000) ریال از محل اجرای این جزء پس از واریز به ردیف درآمدی( 210228 )جدول شماره (5 )این قانون جهت ساخت و تکمیل مدارس با اولویت مجموعه های مسکونی مهر و مناطق محروم و کم برخوردار در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرار می گیرد.

بر اساس ردیف 2 بند ب تبصره 8 لایحه، در اجرای ماده (68 )قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمین های اجاره ای 99 ساله متعلق به خود می باشند.

انتهای پیام/