شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن

یمن| سازمان ملل نگران مُشتی القاعده‌ای و داعشی و بی توجه به مرگ هزاران یمنی


یمن| سازمان ملل نگران مُشتی القاعده‌ای و داعشی و بی توجه به مرگ هزاران یمنی

رئیس تیم آشتی ملی فراگیر یمن و از رهبران ارشد انصارالله یمن اعلام کرد تروریست‌های تکفیری مأرب را اشغال و ساکنان اصلی را آواره کرده‌اند، آنگاه سازمان ملل با دفاع از این تروریست‌ها،رنج هزاران یمنی را نادیده می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «یوسف الفیشی» رئیس تیم آشتی ملی یمن اعلام کرد: مأرب پایگاهی برای دشمن است که به مقری برای تجاوز به استان‌های مجاور تحت فرمان افسران سعودی تبدیل شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه مشتی تکفیری ساکنان اصلی را آواره و اراضی آنها را اشغال کرده‌اند،  تاکید کرد: آنانی که در مأرب هستند مشتی از حزب الاصلاح، اخوان المسلمین، القاعده و داعش هستند که ساکنان اصلی را بیرون و اراضی این مردم را اشغال کرده‌اند.

وی گفت: ما از آنها می‌خواهیم که سلاح خود را بر زمین بگذارند و به آغوش کشور برگردند و مانع ویرانی مأرب شوند.

الفیشی در ادامه بیان کرد: چرا هیچ ندایی از سازمان  ملل و شورای امنیت و جامعه بین المللی و در راس آنها آمریکا نمی‌شنویم که از محاصره ظالمانه ای که 30 میلیون یمنی را به ستوه آورده است، سخن بگویند؛ اما جامه جهانی نگران اعضای القاعده و داعش است که مأرب را اشغال کرده اند؟

وی افزود: چرا جامعه جهانی برای بسته شدن فرودگاه صنعاء که به مرگ هزاران بیمار منجر شده است، و برای توقیف کشتی‌های نفتی یمن نگران نیست، به ویژه این راهزنی دریایی به توقف بخش درمان و خدمات رسانی یمن منجر شده است؟

رئیس سازمان اطلاعات یمن: فریب خوردگان فرصت عفو عمومی را غنیمت بشمارند

با حضور مقامات محلی و شیوخ و بزرگان استان الجوف و «عبدالله الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات دولت نجات ملی یمن و نیز مشارکت «عامر المرانی» استاندار «الجوف» و «فیصل بن حیدر» استاندار «المحویت» برگزار و در آن راه‌های هماهنگی و ارتباط گیری با فریب خوردگان در استان مأرب به منظور بازگردانیدن آنها به آغوش یمن، بررسی شد.

کشور یمن , عربستان سعودی ,

الحاکم در این نشست بر اهمیت عمل به مسئولیت ملی در مرحله حساس و اتمام حجت با کسانی که همچنان در کنار دشمن می‌جنگند، تاکید کرد و از فریب خوردگان خواست که از فرصت عفو عمومی استفاده کنند و در کمال عزت به مناطق خود بازگردند و اجازه ندهند که دشمن از آنها علیه ملت یمن استفاده کند.

وی از نقش مهم ساکنان الجوف و جانفشانی آنها در مقابله با دشمن و مزدوران آنها و مشارکت در جبهه‌های جنگ تمجید کرد.

رئیس سازمان اطلاعات یمن تاکید کرد: ائتلاف سعودی در الجوف ناکام ماند و به برکت جانفشانی ساکنان و قرار گرفت در کنار نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بود که این تحول مهم رخ داد.

از سوی دیگر «عامر المرانی» استاندار الجوف هم به جنایات شبه نظامیان حزب «الاصلاح» در مأرب اشاره کرد که آخرین آن ربودن زنان بود و بر اهمیت تشدید ارتباط با فریب خوردگان و تشویق آنها به بازگشت به مناطقشان تاکید کرد.

«المرانی» همچنین بر ضرورت حمایت از جبهه‌های جنگ با جان و مال به منظور تحقق پیروزی تاکید کرد و گفت: متجاوزان و مزدوران جز زبان زور نمی‌فهمند.

تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی اماراتی به یمن

جنگنده های سعودی در ادامه حملات هوایی خود به مناطق مختلف یمن، در سه نوبت مناطقی از مأرب، در یک نوبت منطقه ای در استان الجوف و در یک نوبت  منطقه‌ای در استان صعده و نیز در دو نوبت مناطقی از استان حجه را بمباران کردند.

کشور یمن , عربستان سعودی ,

همچنین نظامیان سعودی با توپخانه و راکت مناطق مسکونی در بخش «رازح» در مرز با عربستان را هدف حمله قرار دادند.

دستگاه اطلاعات وامنیت یمن اطلاعات جدیدی از شبکه جاسوسی وابسته به سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس فاش کرد.دستگاه امنیت و اطلاعات یمن اعلام کرد:  افسران دستگاه اطلاعات آمریکا ابتدا جاسوسان را جذب سپس آن‌ها را برای همکاری به افسران دستگاه اطلاعات انگلیس تحویل داده است تا این افراد در خاک یمن علیه مردم یمن اقدامات خصمانه انجام دهند.

انتهای پیام/