شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قم#پلیس تهران

جزئیات بازداشت تروریست خرابکار و خنثی شدن بمب در عوارضی تهران - قم


جزئیات بازداشت تروریست خرابکار و خنثی شدن بمب در عوارضی تهران - قم

رئیس پلیس تهران جزئیات بازداشت یک تروریست را در عوارضی تهران - قم تشریح کرد و گفت: فرد مذکور توسط همکاران یگان امداد در اقدامی ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی فرماندهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درباره بازداشت یک تروریست در عوارضی تهران - قم، اظهار کرد: فرد مذکور ایرانی بوده و خودرویی را از تهران دربست کرده و قصد خروج از تهران را داشت.

رئیس پلیس تهران  افزود: راننده خودرو مذکور که توسط این تروریست با سلاح مورد تهدید قرار گرفته بود کمک ارزشمندی به پلیس  و مأموران را متوجه این قضیه کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در نهایت مأموران متوجه شدند فرد مسافر حامل یک بمب انتحاری است و قصد خرابکاری را در چند نقطه از شهر تهران دارد و وی را در عوارضی تهران - قم متوقف کردند.

رحیمی ادامه داد: در ادامه مأموران راننده و عامل خرابکار را از خودرو خارج کردند و تیم‌ چک و خنثی نیز در کمتر از 11 دقیقه به محل اعزام شد. در ادامه با صحبت نیم ساعته با عامل انتخاری  و اقدامات ویژه سرگرد نیروی انتظامی در یک اقدامی ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه به بهانه اینکه قصد دارد تلفن همراه را به فرد خرابکار دهد تا وی با یکی از مقامات صحبت کند، خیز برداشت و وی را کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه چک و خنثی نیز انجام و یک قبضه کلت با دو خشاب حاوی 30 تیر جنگی از وی کشف شد.

رحیمی با بیان اینکه این تروریست از اتباع ایرانی است و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته، بیان کرد: این فرد با خود جلیقه، مواد آتش‌زا و خرج‌هایی به همراه داشت که اگر به هدف خرابکارانه خود می‌رسید، انفجار سنگینی رخ می‌داد و تخریب‌های زیادی به دنبال داشت.

رئیس پلیس تهران عنوان کرد: تروریست مذکور مدتی بود که توسط معاندین جذب شده و روی وی کار شده بود و قصد داشت در یکی، دو مرکز در اطراف تهران خرابکاری ایجاد کند.

انتهای پیام/