شهر خبر

تاکید آمریکا و کانادا برای مقابله با چین


تاکید آمریکا و کانادا برای مقابله با چین

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا روز سه شنبه وعده دادند تا روابط دوجانبه را بیش از پیش تعمیق بخشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سه شنبه بر تعمیق روابط دوجانبه تاکید کردند و وعده دادند تا برای مقابله با نفوذ چین و حل و فصل معضل تغییرات اقلیمی همکاری نزدیکی داشته باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، تاکید رهبران آمریکا و کانادا بر گسترش و تعمیق روابط در حالی است که روابط دو کشور در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با تنش ها و چالش های متعددی روبرو شده بود.

جو بایدن که از طریق ویدئویی با نخست وزیر کانادا و مشاوران ارشدش صحبت می کرد، گفت: ایالات متحده هیچ دوست نزدیک تری از کانادا ندارد. به همین دلیل است که نخستین گفت‌وگوی تلفنی و دیدار دوجانبه من با نخست وزیر کانادا بوده است.

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا پس از گفت‌وگوی دو ساعته تاکید کردند که قصد دارند همکاری نزدیکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی داشته باشند، با هدف دستیابی به آلایندگی صفر گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 میلادی.

نخست وزیر کانادا همچنین از حمایت آمریکا برای آزادی دو شهروند کانادایی که در بازداشت چین هستند، تشکر و قدردانی کرد.

ترودو همچنین از تلاش های دولت بایدن برای توجه ویژه به تغییرات اقلیمی استقبال کرده است، بر خلاف سیاست های دولت ترامپ در زمینه تغییرات آب و هوایی. ترامپ در دوره زمامداری اش، ایالات متحده را از پیمان پاریس خارج کرد.

یک منبع آگاه دولت کانادا نیز گفت: هیچ پیشرفتی در زمینه دسترسی کانادا به واکسن های کرونای تولیدی در آمریکا حاصل نشده است. کانادا هم اکنون واکسن های مورد نیاز خود را از اروپا تامین می کند.

انتهای پیام/