شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#موذن زاده

خانه خاندان موذن زاده به موزه تبدیل می شود

ایسنا/ براساس سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، خانه خاندان موذن زاده به موزه تبدیل می شود.

داستان چیست؟

علی نیکزاد در نشست با مسئولان بازآفرینی شهری در اردبیل اظهار کرد: با اخذ مجوز از شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار شد تا منزل محل سکونت خاندان مؤذن زاده در اردبیل به موزه تبدیل شده و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده، قرار است سه میلیارد تومان اعتبار با هدف تملک و احیای این واحد مسکونی اختصاص پیدا کند تا منزل مؤذن زاده ها که در عرصه مداحی و اذان شهره عام و خاص هستند، به موزه ارزشمند در شهر اردبیل تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم سلیم مؤذن زاده آخرین نسل از خاندان مؤذن زاده بوده که در این منزل سکونت داشته که مقرر شد با تملک و چیدمان مناسب این منزل به موزه ای ارزشمند تبدیل شود تا علاقمندان بتوانند از آن بازدید کنند.

نیکزاد افزود: در حال حاضر این منزل در محله تازه شهر اردبیل در کنار مسجد این محله قرار گرفته و با رضایت خانواده سلطان الذاکرین استاد سلیم مؤذن زاده مقرر شد تا این منزل مسکونی به موزه تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در این زمینه علاقمندی خود را برای تخصیص منابع مورد نیاز اعلام کرد و امیدواریم به سرعت مقدمات این کار فراهم آید.

نیکزاد با تجلیل از خاندان گران سنگ مؤذن زاده در عرصه مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت (ع) اضافه کرد: قرنهاست که از این خانواده چهره هایی نام آشنا در سطح ملی معرفی شدند که حتی فراتر از مرزها آثاری ارزشمند و معنوی آنها امروز به یادگار مانده است.

خانه خاندان موذن زاده به موزه تبدیل می شود