شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#ایران#محمد بنا#کشتی فرنگی

برای حضوردر تورنمنت بین‌المللی؛

پرواز شاگردان محمد بنا به اوکراین

پرواز شاگردان محمد بنا به اوکراین/حذف ۲ فرنگی‌کار از لیست مسافران

تیم‌ منتخب کشتی فرنگی ایران بامداد فردا (پنجشنبه) برای حضور در جام بین‌المللی اوکراین راهی شهر کی‌یف خواهند شد.

به گزارش مشرق، تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان در حالی در تورنمنت بین المللی کشتی اوکراین به میدان می‌رود که دو نفر از لیست اعزام به این مسابقات از جمع مسافران حذف شدند

بر همین اساس حبیب‌الله اخلاقی مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: کادر فنی چندی پیش ۱۲ فرنگی کار را برای اعزام به اوکراین انتخاب کرد، اما امیر قاسمی منجزی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا و محمد الیاسی به دلیل عدم صدور مجوز خروج از کشور از لیست اعزام خارج شدند. بدین ترتیب ما باید با ۱۰ فرنگی کار راهی اوکراین شویم.

وی اظهار داشت: برخی از کارشناسان معتقدند که باید در مسابقات ایتالیا که دارای رنکینگ اتحادیه جهانی است شرکت می‌کردیم، اما ازآنجا رنکینگ اوزان این تورنمنت برای حضور در المپیک محسوب نمی‌شود بهتر دیدیم به اوکراین برویم. ضمن اینکه اوکراین یکی از کشورهای صاحب نام در کشتی فرنگی است و اگر نفرات اصلی این کشور در مسابقات شرکت کنند سطح رقابت‌ها بسیار بالا خواهد رفت. البته اگر کشورهای بلاروس، لتونی و لیتوانی که صاحب کشتی و همسایگان اوکراین هستند نیز در این تورنمنت حضور داشته باشند، کیفیت مسابقات به‌مراتب بالاتر خواهد رفت.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا بسیاری از مسابقات بین‌المللی را از دست دادیم و پس از رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ و آسیایی ۲۰۲۰ عملاً در میدان دیگری شرکت نکردیم. این موضوع باعث شد بسیاری از کشتی‌گیران از میادین بین‌المللی دور بمانند و به همین منظور رقابت‌های اوکراین را باهدفی مشخص انتخاب کردیم.

اخلاقی تأکید کرد: مسابقات اوکراین فرصتی خوبی برای آنالیز کادر فنی و محک کشتی‌گیران جوان است، به‌طوری‌که نتایج حاصل از مسابقات می‌تواند بخشی از فرآیند چرخه انتخابی المپیک و حتی مسابقات جهانی پس از آن محسوب شود، در همین راستا نیز کشتی‌گیران دارای سهمیه به‌علاوه چند کشتی‌گیر جوان دیگر که برای هر یک نقشه راهی مشخص تعریف‌شده، در ترکیب تیم اعزامی قرار دارند.

تورنمنت بین المللی کشتی اوکراین طی روزهای ۸ تا ۱۰ اسفند در شهر کی‌یف برگزار می‌شود که ترکیب تیم اعزامی ایران به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس پور
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی
۶۳ کیلوگرم: آرمین محب ثابت
۶۷ کیلوگرم: دانیال سهرابی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی – امین کاویانی نژاد
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی
۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده
مربیان: رسول جزینی- حبیب الله اخلاقی- مرتضی محمدی
داور: محسن عبدالهی

منبع: مهر