در یک نظرسنجی، از میان ۱۲۹۳ نفر از کسانی که عموما در انجمن مطالعات خاورمیانه، انجمن علوم سیاسی آمریکا و پروژه خاورمیانه در دانشگاه جورج واشینگتن عضویت داشتند، نظرخواهی شده، ۵۲۱ نفر پاسخ داده‌اند. به گفته دست‌اندرکاران این نظرسنجی،  اکثریت قریب به اتفاق این افراد به زبان‌های این منطقه‌ای صحبت می‌کنند، زمان قابل توجهی را در خاورمیانه زیسته‌اند و زندگی حرفه‌ای خود را وقف مطالعه منطقه و سیاست‌های آن کرده‌اند.

این نظرسنجی دیدگاه‌های این افراد را در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین، برنامه هسته‌ای ایران و موارد دیگر جویا شده‌اند. (آیا راه حل دو کشور اسرائیل و فلسطین مرده است؟ آیا تصمیم دولت بایدن برای بازگشت به برجام نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران را کاهش می دهد؟ قیام‌های یک دهه پیش عرب ها چقدر مهم بود و آیا دوباره برمی‌گردند؟)

به ادعای دست‌اندرکاران این نظرسنجی، نتایج این نظرسنجی تصویری جذاب از خاورمیانه را به تصویر می‌کشد و بینش‌های ارزشمندی را در اختیار دولت بایدن قرار می‌دهد -که گفته است هدفش جدی گرفتن نظرات کارشناسان است- و ممکن است به عنوان سیاست خارجی ایالات متحده برای منطقه در نظر گرفته شود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «جزئیات جالب نظرسنجی واشینگتن‌پست درباره آینده خاورمیانه» در اقتصادنیوز بخوانید.