شهرخبر

بختیاری: تا پایان سال جاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قالب دو طرح اکرام و محسنین به ایتام کمک می‌شود


بختیاری: تا پایان سال جاری 1400 میلیارد تومان در قالب دو طرح اکرام و محسنین به ایتام کمک می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: خیرین در قالب دو طرح اکرام و محسنین تا پایان سال‌جاری ۱۴۰۰ میلیارد به ایتام کمک خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی بختیاری در مراسم بزرگترین جشن گلریزان ایتام کشور که با حضور تعدادی از مسئولان ازجمله حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش، قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: امروز شاهد بزرگترین گلریزان برای جمع‌آوی کمکها برای ایتام در سراسر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در ایام ولادت مولی‌الاموحدین حضرت علی (ع) این مراسم برگزار می‌شود که یکی از تکالیف حاکمیتی برای رسیدن به نیازمندان و ایتام در کشور است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه دو گروه ایتام در سطح کشور وجود دارند گفت: بخشی از این ایتام فاقد پدر و مادر هستند که در قالب اکرام تحت پوشش امداد قرار می‌گیرند و بخش بعدی کسانی هستند که پدر دارند اما به دلیل کارافتادگی شرایط مناسبی برای امرار معاش ندارند که این ایتام تحت عنوان محسنین تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی تصریح کرد:‌ رسیدگی به زندگی ایتام اشاره شده مورد توجه  کمیته امداد است و در سالهای گذشته خدمات ارزشمندی را در قالب دو طرح اکرام و محسنین انجام داده است.

بختیاری همچنین با اشاره به برگزاری بزرگترین گلزیان تحت عنان ایران مهربان خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری مسئولان و با مشارکت شرکتهای بزرگ در قالب مسئولیت اجتماعی برگزار خواهد شد و امیدواریم ایتامی که در حال حاضر در سطح کشور قرار دارند تحت پوشش حامیان قرار بگیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر همین اساس بنابر برنامه‌ریزی انجام شده تلاش خواهیم کرد تا سال 1400 هیچ یتیمی در قالب طرح محسنین و اکرام بدون حامی در سطح کشور نباشد.

بختیاری ادامه داد: در حال حاضر 148 هزار یتیم در قالب طرح اکرام تحت پوشش امداد قرار دارند و این در حالی است که خیرین بزرگی از این افراد حمایت می‌کنند به عنوان مثال خیری با نام آقای ابراهیمی 90 هزار یتیم را تحت پوشش خود قرار داده است. همچنین بیش از 260 هزار یتیم در قالب طرح محسنین تحت پوشش امداد قرار دارند.

وی گفت: در سال گذشته 900 میلیارد تومان در قالب دو طرح اکرام و محسنین به ایتام کمک شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان سال جاری به 1400  میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/