شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#جدید

بیانیه پایانی پنجاه و پنجمین نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا


بیانیه پایانی پنجاه و پنجمین نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

شورای مرکزی جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با صدور بیانیه‌ای بر ادامه مسیر رشد و تعالی این تشکل دانشجویی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، پنجاه و پنجمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا  با صدور بیانیه ای از سوی اعضای شورای مرکزی جدید این اتحادیه پایان یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه آمده است:

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ »

«و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت‏ خدا را بر خود یاد کنید آنگاه که دشمنان [یکدیگر] بودید پس میان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شدید و بر کنار پرتگاه آتش بودید که شما را از آن رهانید این گونه خداوند نشانه‏ هاى خود را براى شما روشن مى ‏کند باشد که شما راه یابید.»

دانشجویان، اعضا و همراهان عزیز

با نظر به پیام گران مایهِ اخیر رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای خطاب به اعضا و دانشجویان محصل در خارج از کشور، دوره فعلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی مصمّم است با تلاش خردورزانه و مدبّرانه سعی در تحکیم ارتباط و همدلی بین تمامی دانشجویان ایرانی مقیم اروپا داشته باشد. 

بدون هیچ تردیدی مایه مباهات دوره فعلی است تا بتواند سهمی هر چند کوچک امّا تاثیر گزار، در توسعه علمی، دینی و فرهنگی دانشجویان ایرانی ایفا کند. خرد جمعی و ایجاد فضای صمیمی در اتحادیه؛ تسهیل خدمات صنفی به دانشجویان گرامی و بالا بردن توان و ظرفیت علمی اعضای تشکیلات از جمله وضایف خطیر و مهمّی است که دوره فعلی قویّا به دنبال آن خواهد رفت.

 اتحادیه انجمن‌های اسلامی سختکوشانه تلاش خواهد کرد تا با تمامی انجمن‌های تابعه تعامل و ارتباط شایسته‌ای برقرار کند؛ از مشکلات و دغدغه های آنان آگاه و باخبر گردد و به شکل جدّی پیگیر ارتقا و افزایش قابلیت انجمن‌ها باشد. از اهداف برجسته دوره فعلی حفظ ارتباط منظّم و منسجم بین اتحادیه و انجمن‌ها، ضمن حمایت گسترده از برنامه‌ها و فعالیت‌های آنان است.

همچنین ایجاد ساختار تشکیلاتی هدفمند و جامع از مهمترین برنامه‌های این دوره می‌باشد که بدان وسیله و با پشتکار فراوان سعی در بهبود فضای عمومی و ساختار تشکیلات خواهیم داشت. 

 

ایجاد ارتباط با اساتید ایرانی و مفاخر علمی و فرهنگی کشورمان یکی دیگر از مهمترین برنامه ها و تمهیدات دوره جدید است. اتحادیه در این دوره به طور جدی و پویا سعی در تقویت و تحکیم هویت ایرانی_اسلامی دانشجویان خارج از کشور دارد و همواره تلاش خواهد کرد با تعریف ساختار و بستر مناسب به ترویج گسترده علم، اخلاق و معنویت بپردازد.

 ما اعضای شورای مرکزی پیمان بستیم تا با تلاش مجاهدانه به افزایش همبستگی و ارتباط بین تمام اعضا و دانشجویان محترم بپردازیم؛ یکدیگر را به کار احسن دعوت نماییم و همگام و شانه به شانه همدیگر به پیشرفت چشمگیر در ابعاد اخلاقی، معنوی، علمی، فرهنگی و تشکیلاتی دست پیدا کنیم.

در پایان پسندیده است که ضمن گرامی داشت یاد و خاطره حجت الاسلام اژه‌ای، نماینده اسبق ولی فقیه در امور دانشجویان خارج از کشور، از تمام زحمات شبانه روزی آقایان رحمانی، بابازاده و همچنین نماینده محترم فعلی ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی در اروپا، حجت الاسلام واعظی، تشکر و قدردانی ویژه‌ای نماییم.

انتهای پیام/