جزئیات عیدی نقدی روحانی به مردم

به گزارش رکنا، در اسفند سال ۹۱ که دولت احمدی‌نژاد آخرین سال ریاست جمهوری خود را سپری می‌کرد مبلغ ۸۵ هزار تومان را به عنوان عیدی برای عموم مردم به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد.

در تعطیلات نوروزی امسال نیز دولت گفته بود: « عیدی امسال، همکاری مردم برای از بین بردن بیماری کرونا است». در عید فطر پارسال نیز دولت ایستادگی مردم در برابر تصمیمات آمریکا را به عیدی دولت به مردم تعبیر کرد.

پرداخت 200 هزار تومانی دولت به مناسبت عید نوروز

امسال نیز زمزمه‌هایی از عیدی دولت به مردم شنیده می‌شود که برخی از گمانه‌زنی‌های تایید نشده حاکی از این است که شاید در اسفند امسال دولت روحانی این عیدی را به شکل نقدی و در حد ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند. اما انجام چنین کاری احتمالا عواقبی مثل افزایش رشد تورم را به همراه دارد.در حال حاضر مردم تورم بالای ۴۸٫۲ درصدی را در بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تحمل می‌کنند، همچنین گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در ماه گذشته نسبت به بهمن پارسال بیش از ۶۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

از یک سو دولت بارها گفته که بودجه ندارد و به همین خاطر نیز پرداخت یارانه معیشتی کرونا را محدود کرد و از سوی دیگر باید در اسفند سه یارانه معیشتی بنزین، نقدی و معیشتی کرونا را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند که طبق زمان‌بندی باید در روزهای دهم، بیستم و اواخر ماه پرداخت شود؛ بنابراین پرداخت عیدی نقدی احتمال ضعیفی به نظر می‌رسد.

عیدی امسال دولت به مردم چه می‌تواند باشد.

عیدی امسال دولت به مردم درخصوص سهام عدالت است ؟

اما خبری که برای این تاریخ عنوان شده این است که معاون وزیر اقتصاد گفته: انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت در ۲۰ اسفند برگزار می‌شود و این روز روزی تاریخ‌ساز برای مشمولان سهام عدالت است.

از سوی دیگر هنوز سود حاصل از عملکرد شرکت‌های سبد سهام عدالت به حساب سهامداران واریز نشده و حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وعده واریز سود تا پایان سال را داده است.

اما شروطی را برای آن در نظر گرفته و گفته است: هر کدام از شرکت‌های سهام عدالت که برای پرداخت سود، شرکت سپرده‌گذاری را انتخاب کنند و اقدامات لازم را برای این فعالیت انجام دهند، سود سهامداران را تا پایان سال پرداخت می‌شود.

همچنین تقریبا از اواخر مرداد امسال فروش سهام عدالت متوقف شده و سهامداران بسیاری منتظر شروع مجدد فرایند فروش سهام هستند. اما حسین فهیمی در اواخر بهمن گفته که تعداد خریداران سهام عدالت افزایش می‌یابد و این مجوز داده شده که نهادهای بزرگ مثل هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش خرید مشارکت کنند.

براساس اطلاعاتی که در بالا ذکر شد احتمالا دولت از اقداماتی در حوزه سهام عدالت به عنوان عیدی نام ببرد، یعنی ممکن است سود سهام واریز شود یا فروش آن در این ماه سرعت بگیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.