شهر خبر

توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی


توزیع هوشمند 8 هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با تأمین اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان تبلت‌ها برای مددجویان امدادبگیر ۱۳ تا ۱۸ سال خریداری و همراه با سیم‌کارت رایگان رایتل در قالب پلتفرم دیجی‌کالا ارسال شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور سعید بابایی مدیرکل کودکان و نوجوانان بهزیستی، رضاخواه مدیرعامل رایتل و پیرعلی معاون برنامه و امور مجامع بنیاد مستضعفان توزیع 8 هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی آغاز شد.

رضاخواه مدیرعامل رایتل در ارتباط با توزیع 8 هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان اظهار کرد: رایتل نقش کوچکی در این کار داشته و البته مفتخر است این در این زمینه همکاری با سازمان بهزیستی داشته است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مقوله مهمی است گفت: آموزش قسمتی از توانمندسازی است و با فراهم کردن زیرساختها در مناطق مختلف می‌توانیم به این مقوله دست پیدا کنیم.

رضاخواه با اشاره به همکاری رایتل با سازمان بهزیستی و در اختیار گذاشتن بسته‌های اینترنتی به دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان گفت: دسترسی به محتوای آموزشی قسمتی از پازل توانمندسازی است و در این زمینه رایتل به عنوان زیرمجموعه وزارت رفاه همکاری نزدیکی را با سازمان بهزیستی داشته و دارد.

مدیرعامل رایتل از آمادگی این مجموعه برای در اختیار گذاشتن اینترنت رایگان برای سایر مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: در صورتی که سازمان بهزیستی در این زمینه درخواست کند ما نیز شرایط لازم را فراهم خواهیم کرد.

سعید بابایی مدیرکل کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در مراسم توزیع هوشمند 8 هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان خاطرنشان کرد: یکی از حساسیت‌هایی که در درجه اول به عنوان خط قرمز سازمان در تمام فعالیتها مدنظر قرار دارد، حفظ کرامت انسانی مددجویان است و اتفاق خوبی که صورت گرفت با پشتوانه مالی دوستانمان در بنیاد مستضعفان این اقدام انجام شده است.

وی گفت: البته گروه‌های متعددی در سازمان قرار دارند که می‌توانند از این خدمات بهره‌مند بشوند اما با مصوبه شورای معاونان بهزیستی بنا شد تعدادی از فرزندان تحت پوشش سازمان از این خدمات بهره‌مند بشوند به همین علت از بین 17 هزار فرزند جایگزین در خانواده تحت پوشش، 8 هزار نفر که در رده سنی 13 تا 18 سال قرار داشتند از این خدمات استفاده خواهند کرد و کسانی که در گذشته توسط خیرین و نهادها حمایت شده بودند و کمک هزینه آموزشی دریافت کرده بودند از لیست خارج و افراد جدید جایگزین و در نهایت حدود 8 هزار نفر برای دریافت این خدمات در نظر گرفته شدند.

به گزارش تسنیم؛ وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم با اشاره به آیه دوم سوره مائده «وَتَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَالتَّقویٰ و لا تَعاوَنوا عَلَی الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ»، گفت: در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید و در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید و تقوا پیشه کنید که مجازات خدا شدید است؛ این اقدام را به فال نیک می‌گیریم چراکه در ماه رجب پس از ولادت امام جوادالائمه و پیش از میلاد مولی‌الموحدین امیرالمومنین(ع) مددکار بزرگ عالم هستی این اتفاق مبارک صورت می‌پذیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در کرونا دامن‌گیر همه آحاد جامعه شد، عنوان کرد: افراد در معرض آسیب و کم‌برخوردار با مشکلات بیشتری روبرو شدند. مددجویان بهزیستی ولی نعمتان انقلاب و نظام هستند؛ لذا در ارائه گزارش از اقدامات بهزیستی برای جمع‌آوری کمک مومنانه در دفتر حفظ و نشرآثار مقام معظم رهبری به تعطیلی مدارس و عدم دسترسی مناسب دانش‌آموزان تحت پوشش اشاره کردیم که آقای فتاح اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به این دانش‌آموزان تحت پوشش کردند و این شروعی برای توزیع هوشمند 8 هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی با حفظ کرامت انسانی شد.

وی با اشاره به تأمین اعتبار 24 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای خرید 8 هزار تبلت، تصریح کرد: یک همکاری مومنانه بین بخش‌های مختلف کشور مشتمل بر سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک دستگاه دولتی، بنیاد مستضعفان به عنوان نهادی حاکمیتی و رایتل به عنوان نهاد عمومی و غیردولتی(ارائه سیم‌کارت رایگان برای دسترسی به فضای اینترنت) شکل گرفت و در پایان نیز مجموعه دیجی‌کالا به عنوان استارت‌آپ بدون هزینه توزیع هوشمند تبلت‌ها را در اقصی نقاط کشور به عهده گرفت.

قبادی‌دانا، افزود: جمعیت هدف سازمان بهزیستی کشور 8 هزار مددجو امدادبگیر 13 تا 18 سال با رعایت عدالت بود که با مشارکت بخش‌های مختلف ستادی و استانی بهزیستی این اقدام خوب به عنوان الگو و مدل تعاون در کار خیر شکل گرفت. از لحظه نخست تمام سعی ما بر این باور بود که شان و منزلت اجتماعی این افراد کاملا لحاظ شود و هیچ یک از دانش‌آموزان رو در رو با سازمانی نشدندو مثل یک شهروند عادی در قالب پلتفرم دیجی‌کالا این دیوایس به آنها به صورت شفاف و شایسته ارائه شد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور توزیع هوشمند 8 هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی با حفظ کرامت انسانی در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی صورت گرفته است؛ چراکه فرزندان بهزیستی آینده‌سازان جامعه هستند و با تحصیل شرایطی را برای خود به وجود می‌آورد که دیگر نیازمند دریافت مستمری و امداد نباشند و خودشان امدادرسان و کمک حال دیگران خواهند بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/